Barcelona har blivit vår stad. Fristad.

Det är fint att ligga i en säng med balkongdörren öppen, med en karl som babblar filmrepliker. På gatan är det liv och lust. Här hos mig är det varmt och han är helt inne i den där andra världen.
Bredvid mig.
Skakandes på det där rastlösa benet, förklarandes storheten. Vi har suttit insvepta i filt på vår hyrda balkong, tagit ett kvällsbloss. Vi har talat om världen, vi har lyssnat på musik och nu ska han författa haikus.

Nämnde jag lyckan och flärden?

20110415-230713.jpg

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Blog portable.. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Barcelona har blivit vår stad. Fristad.

  1. Kragom skriver:

    Låter härligt bohemt. Måste fråga dig igen HAR DU SETT ”DE FETA ÅREN ÄR FÖRBI” ??? Du kommer att älska den tror jag.
    Tillbaks till er bohemitet: är han bildpoet eller (o)vanlig poet? Jag träffade två filmstudenter på Kuba. En polska som studerade filmvetenskap på en internationell utbildning utanför Havana, en Belgier som studerade fotobildspråk och hade intresserat sig för Kubanskt filmskapande och spenderade 3 månader i Havana inhyst hos en kompis för detta. Väldigt bohemskt, men ingen Hej curry, eller vad det där versmåttet nu hette!

    Avis på Barcelona. Spenderade typ en halv dag i tonåren, vilket är lika med att inte sett det alls…

    Gaudi dag, som gotlänningen säger!

  2. julietjuliet skriver:

    Den filmen har jag icke sett…får väl ta att göra det då. Vad handlar den om, mer än att de feta åren är förbi?
    Han är en skämtsam poet författandes i skrift =D.
    Ah, vi är nästan lite för mycket bohem för vårt eget bästa. Leva på kärlek och sol liksom. Något som inte funkar helt smärtfritt i just Sverige. Men det är fint.

    Åh, Kuba måste vara en mycket spännande plats att spendera tid på?

    Åk dit då! Det är fasansfullt fint!

    Hahah, roligt att du nämner gotlänningar, ty den där poeten är en sådan =D. Och både han och jag uppskattar dessutom Gaudì väldigt mycket!

  3. kragom skriver:

    De feta åren är förbi är en film om idealism, realism, rättvisa och vilka val vi gär baserat på detta. Den är både rolig, annorlunda och dramatisk. Ställer en del koncept på sin spets. Jag tror du skulle uppskatta huvudpersonernas inställning, samtidigt som den ger lite annat att tänka på med. Slutcenen fick mig att tänka på den igen iom denna post, mer säger jag inte – See den!

    Kuba var fantasiskt! Rätt många som får försöka leva på kärlek och sol där, fast Turism är ett säkrare kort för att få mat i magen!

    Jag kommer helt bestämt åka dit, inom de närmsta åren, är ju egentligen rätt nära mig!
    Och hur skulle man inte kunna älska Gaudi!?
    Oj, vilken chansträff då! Låter bra, din poet!

Kommentera

