Haranger skrivna på touch screen.

Vad ska jag dela med mig av i afton?

Ligger hemma, som giraff, hostar upp mina lungor och är trött på denna evighetsförkylning sedan sommaren 2007. Kommer det någonsin komma en dag i mitt liv då jag inte behöver snyta mig en enda gång? En dag utan snörvel och snor? Kommer jag någonsin vara helt frisk? Kommer jag att bli det? Skulle uppskatta ett positivt svar på dessa frågor från någon som vet.

Annars är jag idag extremt uppretad på höga herrar i fina hem som bara bryr sig om sig själva.
Idioter som går hemma och klagar på förmögenhetsskatt.
Idioter som tycker att man ska skapa sin egen lycka och lycka för dem är pengar. Inte ens det vill de dela med sig av.
Idioter som varken kan eller vill se samhället i de lägre klasserna och än mindre vill göra något åt skillnaderna, ”eh, de får skylla sig själva, det där patrasket till bottenskrap i vårt land”.

Också arg på systemet, släng ut folk som kommer hit från andra länder, skicka tillbaka dem! Hur kan man göra så? Mot personer som bara har förföljelse och tragik att mötas av i sitt hemland. Ett hemland som de egentligen kanske älskar, men inte kan vistas i.

Jag önskar att jorden och alla dess länder var öppna för alla. Att alla fick resa och bo, färdas och upptäcka precis överallt. Att vi alla var öppna och välkomnande. Att vi alla ville våra medmänniskor väl. Slopa konfliktskapande gränser. Reunite Pangea.

Är det revolution som krävs?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Blog portable.. Bokmärk permalänken.

Kommentera

