Sanna de sju.

För sjutusen månader sedan skickade Frida vidare en sådan här bloggrej till mig. Har inte tagit tag i det än. Men nu är det dags.
Jag ska förtälja sju sanningar om mig själv.
Here we go…

– Jag är människa som är helt körd på mys. Jag vet inte hur många gånger jag har önskat att jag bara skulle få ligga tillsammans med den jag älskar i en säng och gosa resten av livet. Fysisk och psykisk närhet for the win, så att säga.

– Sedan är jag en sådan där så kallad perfektionist. När jag gör något måste det resultera i perfektion. Allt ska vara tipptopp och är det inte det är jag ett misslyckande.

– Är också en mycket emotionell varelse. Gråter av allt, åt allt, hela tiden. Det kan utlösas av en sådan enkel sak som att jag bara råkar se ett sött litet barn på stan, eller en fin gest från någon annan till en annan. Eller som när jag ser någon sitta ensam och det ser ut som att den personen önskar att den hade sällskap. Ah, the pain, the sorrow.

– Väldigt mycket gör mig väldigt passionerad. Det jag ger mig an satsar jag hela min själ och mitt hjärta i. Jag går all in i allt jag gör. Om jag börjar gilla en serie, en film, en person, en syssla, en hobby, vadsom, jag går in som värsta eldsjälen. Allt ska göras ut i fingerspetsarna.

– Jag kan inte slänga saker. Jag sparar på allt. Så fort jag har något som en normal människa inte skulle se ens två gånger åt tänker jag att åh, den här kan säkert vara bra att ha till något i framtiden. Så alla saker och ting och prylar läggs på hög och sparas i dammiga vrår. För de kommer nästan aldrig till användning…och när de väl skulle kunna vara användbara, då har det gått så lång tid att jag oftast inte minns riktigt var jag la det.

– När jag var elva, tolv var jag tre millimeter ifrån att byta namn till Julie. Jag tyckte att Julia var för vanligt och tråkigt. Men jag ångrade mig i sista stund.

– För alla er som råkat missa det; Det är jag som startat Håkans facebookpage och jag är fortfarande administratör. [en av några stycken, för nu när den har blivit så stor har vi blivit ett antal administratörer.]

Nu är det meningen att jag ska skicka vidare det här till andra bloggar. Hm, de enda bloggar jag läser av folk som jag känner är Agnes och Josefins. Så det får bli dem jag skickar vidare det här till. Lycka till!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i La Vie. Bokmärk permalänken.

Kommentera

