Dag Tre: Dina föräldrar.


Jag har en finfin mor.
Teresia Björk heter hon och sysslar med en massa saker, fast allra mest dansar hon och är mamma. Hon har tre barn, det är jag, min lillebror Elvis och min lilla lillebror Love.
Min mor är en kvinna som absolut aldrig skulle medge att hon har fel [fast hon har börjat lugna sig lite med det nu, till exempel erkänna att hon inte vill erkänna att hon har fel], hon vill gärna lobba hela sitt liv över hela Sverige genom mobiltelefonen.
Hon missbrukar facebook och lyckades få en hejvidunderlig telefonräkning när hon trodde att hon hade fri surf, för det är också någonting, hon kan ingenting om teknik.
Nu låter det som att min mamma bara har en massa klanderliga sidor. Men så är det inte. För det här lilla visar även på att min mor går genom eld och vatten för sina barn, utan att skämma bort dem och vara dumdumcurlingförälder, att hon alltid kämpar till sista lilla glöd, att hon alltid vill veta hur jag mår, att hon gärna ringer eller smsar lite för ofta, kommenterar allt på min facebook, att hon är väldigt begåvad [för guds skull, kvinnan har klämt ut tre barn och har fortfarande dansen som yrke], att hon har en dunderhumor och det finns miljoner saker till som är positiva med min mor. Dessutom tar hon med mig på roliga saker, t.ex. galapremiärer och New York-resor.
Om du känner att du måste veta allt om min mors karriär eller någon annan detalj, så har hon en hemsida, varsågod!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Les Jours.. Bokmärk permalänken.

Kommentera

