Vissa morgnar.

Jag eftersträvar något annat, något nytt.
Längtar tillbaka och blickar framåt.
Borde ta en dusch och tvätta, skrubba bort annat som ligger i diffusa, mörka slängar.
I magen, i mellangärdet, i huvudet, i hjärtat.
Vad var det som skedde? Igår talade jag om för alla att det var fyra veckor [och en timme] sedan.

Idag ska vi bowla och dansa. Det var tanken. Just nu sitter jag här på min säng, fortfarande i pyjamas och söker lite efter en mening. Jag har så mycket jag vill göra. Jag skulle vilja flytta till New York med ett helt gäng fina människor och bilda ett kollektiv. En annan del av mig vill ge sig ut och resa i Asien.
Sedan det där med framtidsplaner, lite mer långsiktigt. Just nu vill jag verkligen, verkligen jobba på P3. Hur kommer man egentligen in på det spåret? Någon som vet?

Nej, nu tar vi och fångar dagen, det är ju det man ska göra. Fånga, fånga, fånga.
[men tänk om man inte har någon ork? om man längtar någon annanstans. om det känns som att allt är lite förgäves. om man bara vill ha tillbaka.]
[vissa morgnar är det bara svårare att vakna med ett leende inombords.]

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i La Vie. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vissa morgnar.

  1. Kragom skriver:

    Ofta känns det som man bara vill ta det lungt, men det är när man vill och tror man kan göra allt möjligt som man känner att man lever. Nä, det är inte realistiskt, men iom att det finns orealistiska saker som visar sig realistiska bara man ger sig fan på det, så är det dumt att begränsa sig till det ”realistiska”. Tror det bästa sättet att hålla sig ung är att då och då glömma bort att man sorterat undan vissa drömmar som orealistiska.

Kommentera

