Urled på hatet, urled på fientligheten.

Jag var inne på ManyMen och såg det här klippet;

Jag blir så upprörd, så upprörd. Skrev en mindre krönika som kommentar på bloggen och kom fram till att den krönikan vill jag att fler kan få läsa. För det är dags att daska in lite vett och medvetenhet i dagens samhälle. Jag är fruktansvärt trött på dessa idiotiska [tidigt] 1900-talsfasoner som florerar. Jävligt urled, urbota trött.

Jag skrev:
‘Men seriöst. Han är ju dum i huvudet. Att ständigt upprepa att Gudrun skulle jämföra svenska män med ”talibaner”. Vad är det för uttryck?

Sedan att han inte heller har något direkt svar på hur man ska minska våldtäkter utförda av svenska män, utan lite svävande mumlar något om höjda straff. Det är, precis som Gudrun säger, genant. Hela han är pinsam.

Hur har han tänkt när han säger att vi ska ha någon sorts kontroll på vilka människor som kommer ”in i vårt land”. Ska vi ha en liten psykiatrisk undersökning av alla utländska män som söker asyl? Herre gud. Seriöst, med vilken budget och med vilken tid?
Och hur är det tänkt att de här människorna ska kunna känna sig välkomna om det första dem utsätts för är misstankar att dem skulle vara våldtäktsmän hela högen. Vad sänder det för budskap om Sverige? Hur ska de trivas i ett land där de redan från början utsatts för fientlighet? Och vad leder det till? Jag tror knappast att de sitter och helgar Sverige efter något sådant. Det leder bara till hat och hat leder mycket ofta till kriminalitet.

Jag förstår inte, år 2010, att Jimmie Åkesson inte kommit längre i utvecklingen.

Gränser till länder är bara påhitt, påhitt som skänker vissa personer ett storhetsvansinne. Som får länder att starta krig mot varandra i hävdan att det är ”deras” jord, ”deras” kultur, ”deras”, ”deras”, ”deras”. Vad hände med att dela med sig? Vad hände med att behandla folk så som man vill bli behandlad själv? Var tog empatin vägen? Vad skedde med mänskligheten?!
Jorden är öppen för alla, precis alla sorters människor, vi måste kunna välkomna varandra, vi är inte så olika.’

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i La Vie. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Urled på hatet, urled på fientligheten.

  1. Kragom skriver:

    En dag kommer du inte orka uppröra dig om människor som Jimmie. Det kommer alltid finnas människor som är mycket mer korkade än resten av mänskligheten, men de fyller ett syfte att ständigt påpeka hur snett vi kan hamna (läs gärna On Liberty (http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty), en av de mest lysande politisk-filosofiska texterna ngnsin om nyttan av sådana här idioter.

    Dessutom tackar åtminstone jag SD för att det snackas om lite viktiga grejer och inte bara Monas Toblerone o Bildts olja…

  2. Mamma skriver:

    …heja dej, du kanske inte bara ska bli läkare, en begýnannde politiker tycker jag mig skönja…heja heja!

Kommentera

