Fina ting.

Jag måste bara berätta lite om fint umgänge.
I tisdagskväll åkte jag alltså och klättrade med Angel, Alex & Andreas. Därför ser mina händer ut såhär just nu:

Efteråt hängde jag med dem hem till en viss Karl [där fanns även en massa fler människor], som bjöd på malaysisk mat. Det var helt grymt gott, både förrätt, varmrätt och efterrätt i form av Pocky!
Dessutom blev vi bjudna på thé med kondenserad mjölk i botten. Det är min nya favorit, kondenserad mjölk. Hysteriskt gott.
Efter mat och smältning av mat lekte vi lekar! Otroligt roligt.
Vi lekte den där leken när man ska hålla fast lappar mellan olika kroppsdelar tillsammans. Till exempel kan man få en lapp där det står huvud mot knä, då måste man hålla fast lappen mellan huvud och knä tillsammans och så byggs det vidare. Vi var i lag om fem stycken och det var så himla kul. Sedan lekte vi den där leken när man står i ring, sluter ögonen och sedan går in mot mitten tillsammans och fattar tag i random par händer och sedan ska man försöka reda ut trasslet till en cirkel av handhållande igen… Vet inte om ni förstod det där, men hemskt kul är det hursomhelst.

När klockan började bli mycket följde jag, Andreas, Angel och Amanda med hem till Alex och Andreas [what’s with all the A’s?!].
Så låg vi skratthögar och pratade om 3D-ljud och fjärilar. Sedan somnade vi till Yann Tiersen.
På morgonen gick jag upp och lagade gröt som Andreas fick serverat på sängen av mig, eftersom han var den enda som skulle vara duktig och jobba den dagen. Alexander och jag var också duktiga, för vi tvättade!
När Andreas gått till jobbet gick vi och handlade, så att vi kunde göra megafrukost! Fruktsallad, bröd, äppelpaj och massa gott.

Oj, vad långt det här blir. Men det är så fint!

Efter frukost och mys åkte jag med Angel för att plocka blåbär i Flemingsberg.

Vi plockade blåbär!

Vi gick i skogen och tiden förflöt obemärkt, jag blev visserligen ihjälbiten av mygg, men det var det värt. För vilken paj vi gjorde sedan! Blåbärspaj på egenplockade blåbär. Respect.
Vi lagade även middag och bjöd in Niklas. Lagom till efterrätt [pajen!!!] kom en söt liten flicka vid namn Klara och joinade oss.

Lyckiga dagar, gott folk! Jag är alldeles varm i mage & själ.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i La Vie, Mes Favoris. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fina ting.

  1. Kragom skriver:

    Jag e avundsjuk på Andreas. Efter en sådan morgonuppvaktning kan ju ingen dag bli annat än kanon!

    Älskar blåbär!
    Min mamma fryser ner dem i småpåsar och värmer upp en påse I micron varje morgon att ha på frukosten! :) Mums!

    • julietjuliet skriver:

      Men nu åker han och Alex iväg på långresa och kvar här i Sverige sitter jag och vet inte alls vad jag ska ta mig till i livet. Jag vill bara leva och fota…

      Åh, vad mysigt! Så skulle jag också vilja ha det! Frukosten är överlägset bästa måltiden på dygnet.

Kommentera

