iPhone eller?

Det har regnat och åskat. Det har verkligen öst ner regn. Jag satt på uteserveringen på String med Agnes i eftermiddags. Vi räknade hur långt bort åskan kunde vara och mös fastän det bara vräkte ner runtomkring oss. Idag har jag alltså heller inte fått ha någon lugg eftersom håret blir så extremt frissigt och lockigt av all denna fuktighet.

Imorse fick jag ett farvälsms från Torkild, han åkte till Rom idag. Men om elva dagar är det jag som sitter på ett plan till honom! Det är hysteriskt kort tid kvar nu, jämfört med när nedräkningen började.

Vad gör jag uppe såhär sent då? Klockan är tio i elva och jag är fortfarande vaken. Why? Jo, jag sitter och väntar på releasen av iPhone 4. Jag ska försöka snappa åt mig ett ex. Klockan 00:00:01 släpps den. Har hittat en jättebra deal på tele2. Fetingnajs. Åh. Pepp. Spännande. Är nästan lite rädd.

Men nu ska jag hugga in i tredje Haruki Murakami-boken jag läser i rad nu. Har avklarat ”Fågeln som vrider upp Världen” & ”Norwegian Wood”, nu är det dags för ”Kafka på Stranden”. Älskar hans sätt att skriva på. Det är så behagligt och vackert. Passar mig alldeles utmärkt. Vilket också gör att det går fort att läsa, trots att jag bara har mina korta små resor till och från jobbet och innan jag somnar på kvällen på mig att läsa.
Goodnight.

Återkommer kanske efter midnatt…så får vi se hur det har gått med iPhone-planen…

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i La Vie. Bokmärk permalänken.

Kommentera

