Prylar och skrot och katt och en liten storstädning.

Är extremt sugen på bullar och på mjukglass. Men jag får nöja mig med banan och clementin. Det duger väl det med. Att det är nyttigare kan väl vara en tröst.

Jag gick upp vid sju imorse och hade min lilla tvättid. Det enda som behövde tvättas var arbetskläder och underkläder. Känns alltid lika skonsamt mot naturen. Men jag har liksom inte tillräckligt med underkläder [eller arbetskläder heller för den delen] för att det ska räcka att tvätta varannan vecka. Inte mycket att göra åt just imorse. Men i framtiden borde jag kanske införskaffa lite fler strumpor och trosor.

Sedan storstädade jag lägenheten också, vilket typ går på en kvart eftersom det är så litet. Totalskrubbade badrummet och svabbade golven. Så duktig man kan vara.
Igår städade jag i garderoben också. Har helt hysteriskt mycket kläder…och det är inte ens allt!
Resten finns i förrådet på Fridhemsplan. När jag flyttar nästa gång ska jag se till att rensa bort saker som jag faktiskt aldrig kommer att använda, inte ens på maskerad eller cirkus.
Ja, jag har helt otroligt, fasansfullt svårt att slänga saker. Det kommer att tära på mig att göra mig av med grejer. Men nästa gång det är dags för flytt måste jag ta mig samman och bara göra det.
Så mycket kläder och grejer som jag har är inte helt okej.


Shosanna för en tid sedan.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Album Photo, La Vie. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Prylar och skrot och katt och en liten storstädning.

  1. Kragom skriver:

    Shit. Skulle inte ha läst inledningen om bullar o mjukglass, nu får jag koncentrera mig resten av kvällen på att radera bilden av härlig mjukglass och lukten av färska, svenska kanelbullar… Argh!

    Underbar bild på katten!

Kommentera

