Sextioen år tillsammans, dag 2.

Söndag och vårt riktiga födelsedagsdatum.
Vi åkte till Anna, hon skulle klippa Awa & Patrik.
Efter klippningen hör vi helt plötsligt födelsedagssång inifrån huset. Jag trodde att de sjöng för Lotta…men det var för mig! Så kom Lotta och Ida in med kladdkaka och paket och grejer. Vad överraskad och glad jag blev! Det hade jag verkligen inte väntat mig.
Så blev det glass, strössel, kolasås och maränger till kakan. Hurra, så gott!
Sedan sjöng de som de brukar sjunga för den som fyller år. Det vill säga, alla får sjunga precis hur de vill, text, melodi, takt, allt är helt valfritt. Det var underbart!
Av Lotta, Patrik & Ida fick jag två böcker, en bok om Carl & Karin Larsson och en jättefin och hemskt praktisk bok om att teckna, tips om proportioner och teknik m.m. Nina och barnen gav mig en finfin, blå klänning med rött tyll! Åh, så fint. Den hade tydligen en gång sytts av Sophie Zelmanis mor till Sophie Zelmani själv.
En underbar tjugoårsdag.







Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Album Photo, La Vie. Bokmärk permalänken.

Kommentera

