Sextioen år tillsammans, dag 1, del 1.

Nina hämtade mig i Södertälje Hamn och körde mig sedan de fyrtio minuterna in till Stallarholmen. Vi hamnade hos Irene, alltså mina äldre syskons mamma, det är hon som är anledningen till att vi är halvsyskon. Där träffade jag för första gången Ninas tre yngsta barn; Milla, Meta och Mikkel. Hon har även två till, lite äldre, Awa & Charlie, men de var inte där och dem har jag träffat förut.
Jag och Milla blev världens bästa kompisar och hon är det sötaste på länge.



Sedan begav vi oss hem till Nicky och åt glass med jordbuggar & kolasås. Mums.
Där fanns såklart också Nickys döttrar; Engla & Tilia.




Mikkel var så rolig, när vi var och handlade frågade jag honom vilken hans favoriträtt var. [tänk nu på att han bor i Pajala och i och med det alltså har en norrländsk dialekt med finsk brytning, finlandssvenska ungefär.] Han säger att det är äpple, då frågar jag varför. Hans svar; ”För det är fett och gott.”.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Album Photo, La Vie. Bokmärk permalänken.

Kommentera

