Råna banken. Nu!

Idag bevittnade jag nästan ett rån på jobbet.

Någon rånade Handelsbanken som ligger tvärsöver torget från min hall. Boven tog gisslan och hela köret. Från halv tolv till halv tre var skurken därinne och härjade. När jag skulle äta min lunch i kyrkans trädgård fick jag inte göra det, området var avspärrat.
Det låg en tyst, tryckande stämning över hela Östermalmstorg. Folk stod och stirrade och fotade precis där avspärrningsbanden gick. Jag såg män i värsta krigsmunderingen som stod på vakt runt hörnet.
Det värsta är att några av våra stamgäster jobbar därinne. Som tur var, var rånaren bara beväpnad med en påk, han var trots allt inte jättefarlig. Nåja, förövaren greps 14:28 och allt återgick till det normala utan större skada skedd.

What an exciting day at work!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

