Äntligen, äntligen på väg!

Inviger för egen del Starbucks på Arlanda. Ironiskt att det är Sveriges första, men att man måste åka utomlands [ligger vid utrikesgaterna] för att kunna fika där…
Jag vaknade som ett litet barn inför sin födelsedag aaalldeles för tidigt imorse. Runt tre för att vara ”exakt”. Jag tvingade mig själv att somna om…det höll fram till klockan fem. Då kunde jag inte sova längre, så jag låg kvar i sängen och läste istället. Kan ju också tillägga att jag inte somnade förrän efter ett inatt för att jag är så uppspelt över den här resan, men nu är jag äntligen på väg!

Eftersom jag var i så orealistiskt god tid passade jag på att städa och skrubba badrummet efter att jag hade duschat. Mycket enklare att göra det när katten inte är hemma.
Sedan fick jag lite panik över min packning och var tvungen att packa ur lite saker som jag trodde vägde för mycket… Och så var det dags att gå till tunnelbanan. Jag var ombord på Arlanda Express tjugo minuter tidigare än planerat. Men det är skönt att inte behöva stressa. Dessutom reser jag utan incheckat bagage, det är så himla smidigt. Bara att ta sig själv och sin väska till gaten och stiga ombord efter att man har hämtat sitt boardingkort i Self Service-maskinen.

Åh. Lycka!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

