Dag två: London, the Portobello Market & Lots of Tesco’s.

På lördagen var det dags att ta sig in till stora staden. Det var Josefin, hennes grandma [boyfriend] John, Ida och så jag.

Ida facebookar och Josefin snoffsar till sig.


Vi går ut i solen och Ida fipplar lite med den underbara kameran.


Vi begav oss till Portobello Market. På Hummingbird Bakery köpte vi cupcakes. Gooottt.


Portobello Market, Portobello Road!


Efter att ha promenerat hela marknadsgatan, ätit cupcakes, fikat och handlat saker la vi oss i gräset i en park. Jag hade förärat mig själv med en liten canvas föreställande mina älsklingar The Beatles, Ida två väskor, två planscher och var det något mer?



Det var helt fantastiskt väder, från morgon till kväll! Att ligga där i parken var helt underbart!


Kärlekspar i sol.


I don’t think I’m allowed to climb trees.”


Fetingcoola personer.


Sedan åkte vi buss till Liverpool Street i typ tre evigheter. Men det var som en minisightseeing av London, så det gjordet inget, dessutom var det fruktansvärt roligt och jag har så många bra affärsidéer.
Jag ska starta upp Tesco här i Sverige och så ska jag även ha Tesco-bussar. På dem bussarna är det disco! Och så ska det liksom vara Tesco Disco – Express Yourself. Alltså, det här går nog inte att förstå om man inte var med. Så jag skiter i att förklara mer.
Det bör dock sägas att den här bilden togs en kort stund efter att jag för första gången myntade fenomenet Tesco Disco. Fatta att jag blev som slagen av blixten när vi såg den här skylten. Vilket sjukt sammanträffande.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag två: London, the Portobello Market & Lots of Tesco’s.

  1. Kragom skriver:

    Banksy har en sveenbra målning me ungar som saluterar tesco(pås)flaggan!

  2. Ida skriver:

    Har försökt hitta Tesco Discot nu när jag är här för att lyckas ta sig dit nån gång. Men, upptäckte det hemska att det har lagt ner. Så Tesco Disco, may you rest in peace.

Kommentera

