Dag tre: London, Harry Potter & Abbey road!

Ida och jag fick klara oss själva på söndagen. Från tio på morgonen till elva och tjugo på kvällen var vi i London. Tretton timmar shopping, parkhäng, touristing och lycka!

Givetvis var det strålande väder även den här dagen. Helt otroligt varmt. Säkerligen över trettio grader. Sommar!
Den här kompisen hittade vi vid Picadilly Circus.


Jag flätade Idas hår i väntan på att butikerna skulle öppna runt halv tolv, tolv-tiden.


Vi var typ i heeela London och vi gick och gick och gick och gick. Till slut fick det vara nog av shopping, vi satte oss i Hyde Park.
För övrigt hade vi denna dag med oss sju kameror; min systemkamera, Idas analoga, två engångskameror och så två mobilkameror. TURIST!!!


En del av Hyde Park.


Här har ni en lycklig tjej!!!


Ååååhhhh. Lycka. Titta, vad fint!
Perrong nio och trekvart. Jag blev så rörd att jag grät. Sann Harry Potter-neeerd. Vi smög omkring runt perrong nio och tio och hittade inte riktigt. En vakt kom fram och frågade vilken gate vi skulle till. ”Oh, we’re just looking…” sa jag. Han såg på oss, gav oss den där blicken som säger att han har varit med om det här x antal gånger tidigare och frågar helt enkelt ”Harry Potter?”.


Abbey Road, Abbey Road, Abbey Road!!! Aaahh-hah-ha-hahh! Åh.
Innan vi kom hit frågade jag en informationssnubbe på Kings Cross/St Pancras om smidigaste vägen. Han guidade på en tubekarta och sedan frågade han var vi kom ifrån. ”Sweden!” svarar vi glatt. ”You’re crazy people! You and the danish!” Vi skrattar och jag frågar varför, ”You people dance in the street and stuff! Don’t you?”, jag skrattar ännu mer och svarar självklart; ”Ofcourse we do!”.


Det var ungefär vid tiden vi promenarade mot Abbey Road som Ida började bli nervös.
Ovetandes om detta säger jag på skämt till henne att om vi blir rånade eller överfallna är det hon som får försvara oss, eftersom det är hon som kan feministiskt självförsvar.
Efter det tyckte hon absolut att vi skulle åka raka vägen hem. Men jag ville så himla, himla gärna se London Bridge innan och som ni kan se lyckades jag få Ida att övervinna sin rädsla.
Efter bron tog vi tåget som gick 23:22…det var ett evighetståg [det är inte bara bussar som gäller!]. Det var signalfel och inväntande av annat tåg, evigt pipande och gud vet allt. Men, vi kom i alla fall hem till sängen till slut, efter en mycket lång och underbar dag.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag tre: London, Harry Potter & Abbey road!

  1. Ida skriver:

    HAHAHA, jag är en sådan tönt! Men ändå.. Vad fint att du lägger upp och skriver så mycket(:

Kommentera

