Vårfest, vårfest!

Min lördagseftermiddag igår spenderades med massa fina människor i Rålis. Vi firade in våren! ”Vårfest, vårfest hela dan’!”.
De andra hade varit där sedan tolv på dagen, jag kom vid fem någon gång, efter jobbet. När jag kom spelade de brännboll! Riktig vårkänsla.
Sedan satt vi under ett träd, lyssnade på musik, sjöng, Andreas och en vän spelade gitarr och vi var härligt fria och bohemiska.

Vi hade även en del livsfarliga inslag i vår repertoar.
Andreas, Art och Alexander var galna i linbanan. Mycket roande i och för sig, men de kunde verkligen ha slagit ihjäl sig.
Sedan var det dags för Killer Ball. Fast jag tycker mer att det var The Killing Ball. En tennisboll dränktes i lampolja och tändvätska. Sedan skulle den kastas i brinnande befintlighet. Helst på varandra. Jag avstod från den leken. Men jag hjälpte hemskt gärna till med att tända på bollen…bevis på det, finns på facebook, mina vänner.

Någon borde anhålla oss för pyromani.

När det blev för kallt för mig att vara kvar i Rålis, åkte jag hem till Rabii. Vi hängde hos honom ett tag och sedan gick vi hem till Sharif och Lala, där var även Anes. Vi rökte lite vattenpipa och skrattade ihjäl oss åt Anes som dansade konstant under hela tiden vi var där.

Lånade Osamas sailorhatt en liten stund, har väl aldrig känt mig tjusigare.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

