Marodör.

Efter jobbet idag gick jag upp till omklädningsrummet för att låsa upp mitt skåp. Jag har för vana att göra det, eftersom det leder till att jag kan byta om, ta på mig min jacka som har hemnyckeln i vänsterfickan och åka hem med mitt SL-kort som ligger i min plånbok som finns i höger jackficka.
Men medan jag jobbat på i godan ro hela dagen har mitt lås fått för sig att ändra kod.
Det brukar det göra ibland. Då oftast bara ett litet busstreck som en siffra fel eller så, alltid jättelätt att överlista. Den här dagen hade låset gått lite längre i sina marodörplaner. Det hade ändrat om alla siffror.
Så idag fick låset möta sin slutgiltiga undergång. Starke Anders fick komma upp och med handkraft bryta upp det.

Jag måste bli starkare, så att jag slipper komma hem en timme efter att jag har slutat jobbet…

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Marodör.

  1. Kragom skriver:

    Get a nyckellås. Ändras aldrig men nyckeln kan tappas bort. Men man kan ha den tillsammans med lägenhetsnycklar och dylikt. Men du kanske har kodvåning med???

    • julietjuliet skriver:

      Klart att jag har kod till alla dörrar i min närhet…nejdå. Men jag vill inte råka låsa in nyckeln i skåpet, eller tappa den under dagen när jag jobbar. Så det får allt vara kodlås.
      Vem är du förresten?

Kommentera

