Mot en kommande död.

Jag kommer att gå som på nålar fram till tisdag/onsdag då jag får veta om jag får en lägenhet på Östgötagatan. Ååååhhh. Nervighet, the pain of not knowing. Det är en tjej som har allra första tjing. Hon ska kolla på tisdag om hon vill ha den eller inte. Jag kommer att vara död innan dess. Så länge att vänta utan att veta och bara hoppashoppashoppas. Men säger hon nej, så är den min, vår. Min och vårens.
Den lägenheten är bättre än den på Björns Trädgårdsgränd. Den är större och har billigare hyra, win-win.

Om, om, om den blir vår kommer det att behövas införskaffas så sjukt mycket grejer… Tallrikar, kastruller, bestick, dammsugare, sänglakan, handdukar, bokhyllor och andra hyllor, garderober?, bord, stolar, lampor, dukar…ah, shit. Listan kan göras milslång. Jag äger inget sådant där man ska äga, som man ska ha fått i studentpresent och blahablaha.

Jag har Ica-kort, okej?!

Ja, precis sådär ser jag ut just nu. Hurra.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mot en kommande död.

  1. Ida skriver:

    Och det här är alltså via blocket? och en i 2a hand? (Jag försöker lära mig hur hyresmarknaden fungerar) Det kommer att gå brabrabra!

    Blir vår…? Vadan nu? (:
    Äsch, sånt löser sig(:
    Jag fortsätter att hålla fast i fingrar och tummar och grejer.

Kommentera

