Tänk och tänk och tänk om.

På tal om texten i Markus Krunegårds ”Isande Diskant” tänkte jag på hur fruktansvärt full jag skulle ha blivit om jag hade hällt i mig sju öl. Det är helt hysteriskt många…jag är billig i drift. Om man säger så.
En annan sak jag också tänkte på är att för mig spelar det roll om jag blir sextio eller hundra år. Jag vill gärna att mina barnbarn ska ha en far/mormor.
Bara lite så tänkte jag.

En till sak som slog mig är att jag inte på något sätt firat kvinnodagen idag. Det är ju. Dåligt av mig. Fast jag anser att alla dagar är kvinnodagar. Och för all del männodagar också. Alla dagar är till för alla människor och jag tycker att det är tragiskt att vi år 2010 ska behöva en kvinnodag. Eller att vi någonsin behövt en. Det gör mig förbannad.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

