Sådant var det.

Först var vi bara hemma hos Agnes och åt mat och Geisha [som jag hade köpt med mig i fin Alla Hjärtans Dag-tappning, hjärtform och allt], Signe och Cornelia var där också. Vi lyssnade på fin och ofin musik.
Sedan bestämde jag och Agnes oss för att ta oss en tur till Bonden Bar [ofcourse]. Vad jag är lycklig att vi gjorde det! De spelade bara en massa bra musik, 50- och 60-tal! Jag var i himmelriket. Jag fick till och med ett uns Beatles!!! Oh, I was happy.
Vi twistade och log och skrattade. Så himla härliga människor var där också, alla var så glada och underbara och det var verkligen rätt samling människor! Jag trivdes som fisken i vattnet.



En märklig sak dock. När vi kom till Bonden, så möttes vi av en liten ”vakt”.
Ni får tyvärr inte komma in.”
Va? Är det sant? Varför? Är det fullt?” frågar jag.
Nej, du slängde just en ölburk i sopkorgen där borta.”
Hahahahah, jag fattade ingenting. Det bör tilläggas att vi var helt spiknyktra och att det enda i alkoholform jag fått i mig var typ en tredjedels folköl hos Agnes, hon själv hade inte druckit mer än kaffe, läsk och vatten… Det jag slängde i soptunnan var ett tomt ciggpaket.
Så jag talade om för den lille killen att det faktiskt var ett ciggpaket och jag frågade om han ville att jag skulle bevisa det. Jag gick och hämtade upp paketet ur sopkorgen, som tur var var sopkorgen tom förutom mitt paket och någon tom Gainomax [eller något]. Han såg på oss och fick väl erkänna sitt nederlag, sedan släppte han in oss. Trevligt välkomnande.
Förresten förstår jag inte varför han inte fick släppa in oss ifall jag faktiskt hade slängt en ölburk? Någon som kan regelverket för att få slänga ölburkar i offentliga soptunnor? Och hur det influerar krogbranschen och dess vakter?

.Ps. Bilder från min fina mobilkamera. Ursäkta. .Ds.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sådant var det.

  1. pandasoppa skriver:

    gud va fin du är. och krogvakter = va

Kommentera

