Someday.

Jag har en liten längtan i magen. Jag vet inte vad det är. Det är inte saknadlängtan för en gångs skull, det känner jag ju hela tiden ändå. Det här är något annat. Någon slags pirrig längtan efter något. Ibland tror jag att det är Frankrike som kallar, ibland tror jag att det är USA, resor helt enkelt. Andra gånger vet jag inte vad det är. Just nu är det en blandning. Jag vet inte.

Kevin kom förbi mitt jobb idag! Så himla kul! Helt oförberett var han bara där helt plötsligt. Han fick i och för sig ringa och fråga mig om vägen och sådär…sådan himla tur att jag hade rast precis just då, så att jag kunde svara! Han åt gravlax och drack cola. Bara så att ni kan anteckna det i er stora anteckningsbok om intressanta saker.

Sedan var det dags att möta Iris utanför mitt jobb när jag hade slutat. Vi åkte hem till mig, jag har numera en liten ”Herman” att ta hand om. En levande surdegsdeg/smet. Mer om det imorgon.
Vi tittade på den ganska kassa inspelningen av vår ”uppsättning” av ”Utvandrarna” i tvåan. Den är så sjukt rolig. Jag dör. Gud, vad kul det är. Det var nog det bästa vi gjorde under de tre åren i gymnasiet, trots att vi bara slängde ihop det på typ två lektioner eller något. Vi arbetade i grupper tillsammans med dansarna. Haha, det är så kul.

Måste till Frankrike och prata. Måste bo där och komma in i det ordentligt. Börjar bli ringrostig känner jag. Ett och ett halvt år sedan jag var där sist. Suck, suck, suck.
Vill prata flytande utan att behöva avbryta mig hela tiden. Vill låta språket rinna som ett vattenfall. Det är så irriterande att förstå exakt vad de säger, men inte kunna svara exakt som jag hade kunnat göra på engelska eller svenska. Someday.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Someday.

  1. kev skriver:

    säger bara såhär: PUSS ;) See you soon!

Kommentera

