Struggle, struggle through the night.

Så var man hemkommen från en lång dag på jobbet. Jag är trött och hungrig. För trött för att laga mat.
Går fortfarande omkring i önskan att totalrebella och klippa lugg och färga håret mörkbrunt. Fast jag vet att det inte är värt det. Jag kommer att ångra mig…
Hur länge har jag varit rödhårig nu? Hmmm… Lite över ett år. Det är ganska länge.
Hur länge sedan sist jag klippte lugg är det? Hmmm… Lite över två år.
Och innan dess, hur länge sedan var det då…? Lite över två år.
Och innan dess? Lite över två år.
Det är alltså helt naturligt att jag börjar gå i den tankebanan igen. SUCK.
Det fungerar inte att bara färga håret brunt, eller bara klippa lugg. Det får vara hela paketet. Annars är det ingen idé. Åh, suck. Kan jag inte bara komma på hur otroligt najs det är att ha rött hår i mittbena?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Struggle, struggle through the night.

  1. Ida skriver:

    Hm, ja. Svårt dilemma. Jag tror att du hade varit kanonfin i brunt hår med lugg. Men du passar ju utomordentligt i rött hår med mittbena också. Måste vara sjukt jobbigt. :) Börjar fundera på om man kanske skulle åka upp vecka fem istället, hur ser din vecka ut då? Typ tisdag till lördag isf. 2-6e. Vecka sju känns långt bort.
    Tack för brev!
    PUSSS

    • julietjuliet skriver:

      Ja, det är hemskt. Men nu har jag bokat tid hos en frisör…får se hur det blir. Måndagen den första februari avgörs det. Just nu är är jag trots alla motsägelser pepp på mörkbrun lugg.
      Ja, vi har ju diskuterat saken per sms nu…
      Varsågod för brev =D.
      Pusss.

  2. Niklas skriver:

    Klipp page och skaffa blont hår! :D

    Nej men… Du passar i lugg Julia! Jag tycker verkligen det. Men jag vet att du kommer att hata luggen dagen efter du klippt dig. Så därför tycker jag inte att du ska göra det…
    Jag tycker att du ska toppa håret så att det ser friskt och nyklippt ut, och färga det, kanske klippa det på något annorlunda sätt. Typ så snyggt som du hade en gång, du vet med en sidbena och en page-liknande frisyr med ena sidan som var lång i en sorts våg längst ut. Du hade det på någon bild, typ vid något nyårsfirande om jag inte minns fel… Du sa att du saknar det ibland. Just det ja! Du saknade den frisyren efter att du hade klippt lugg en gång ^^. Kör på det och färga det mörkt. Du kommer att vara nöjd. Det är min åsikt.

    • julietjuliet skriver:

      Men jag håller ju på att spara ut till långt hår, då kan jag inte gå och klippa page! I ettan hade jag page i sne bena med längre hår på höger sida. Det var snyggt. Men det är jag inte alls sugen på just nu.
      Jag tror att det kommer att bli den mörkbruna luggen. Hur mycket jag än vet att jag kommer att hata luggen, för varje gång innan jag gör det känns det så bra. Den här gången tror jag att det kommer att bli bra bara för att jag ska gå till en ”riktig” frisör. Jag kommer också att gå till ”Hårgänget”! Höhö. Ska klippa mig hos någon Simon. Han var tydligen englishman in Stockholm, det lät najs.
      Nu har jag det att se fram emot i alla fall. Svindyrt. Såklart. Jävla kapitalistiska samhälle!

      • Niklas skriver:

        Du är en galen tjej. Men jag tror att det kommer att bli jättefint! Glöm inte att ta lite bilder på dig med mörka luggen liggandes i snön.

  3. Niklas skriver:

    Eller så kan du klippa min frisyr. Coolt.

  4. julietjuliet skriver:

    Fast jag är inte ute efter att ha allt i samma längd. Det är bara snyggt i pagefrisyrer. Om man har långt hår och allt är i samma blir det lätt väldigt tråkigt, bara långt liksom. Jag ska ha det lite uppklippt i topparna, jag vill ha exakt som ”Summer” i [500] days of Summer.
    Om snön är tillbaka när jag klippt mig så ska jag lägga mig i snön! Hahah.

  5. Marie Leya skriver:

    Jag är jättegråhårig men jag tog saxen o klippte lugg för ett par veckor sedan. Aldrig fått så många positiva komplimanger tidigare. Klipp Till!!! Kanske färgburken kommer fram om ett par veckor när jag ska på julklappens ”Lyxklippning”. ?!?!?!?

    • julietjuliet skriver:

      Jag klippte också lugg själv en gång, det var ungefär fyra år sedan, andra gången den här lustan infann sig alltså. Och det är faktiskt enda gången jag varit nöjd ett längre tag än tre timmar…
      Åh, en lyxklippning, det är vad jag ska unna mig om en vecka och två dagar…då kommer i alla fall mitt hår förunnas med färg! Kör på det du med. Det är alltid uppfriskande med omväxling och nytt!

Kommentera

