Sweet dreams are made of this.

Alltid när jag ser sådana här bilder [nedan] blir jag sugen på att skaffa stor, bred, tjock lugg och alltid platta håret. Känner också ett sug efter mörkbrunt hår, givetvis.
Men jag vet att alla gånger jag skaffat lugg har jag alltid blivit missnöjd. Så det är ingen idé. Jag får helt enkelt nöja mig med att drömma mig bort om hur fint det kunde ha varit…






Är för övrigt in great need av den här kappan [längst till höger];

eller varför inte hela outfiten?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sweet dreams are made of this.

  1. Beata skriver:

    :) jag har ju lugg nu! även om jag för det mesta har den bortstruken..

  2. fille skriver:

    käraste juliet.
    kort sammanfattning:
    1. det blir inget hawaii. inte just nu i alla fall. det var väl det jag visste.
    2. jag har (”om allt går väl” måste jag upprepa nu för tiden då punkt nr. 1 har skadat mig lite) fått en praktikplatsjävel på ett livs i majorna. det suger delvis. men det är även bra eftersom jag just nu lever på existensminimum… det vill säga på minus.
    3. när dessa praktikpengar infinner sig på mitt konto köper jag en tågbiljett till stockholm fort som fan. jag läser dina inlägg om shosanna och om dig och allt och blir alldeles varm och ledsen på samma gång. mitt hjärta saknar dig verkligen! och niklas förstås.
    4. vill färga håret brunt igen och klippa fetinglugg jag med.
    5. kärlek.

  3. julietjuliet skriver:

    1. Det suger. Hårt. Men det är skönt att jag kommer att få träffa dig innan du försvinner så långt bort.
    2. Varför suger det? Måste ju vara jättebra lön med handelsavtal och shit?
    3. JAAAAAAAAA!
    4. Jag har så svårt att hålla mig borta från det. Men du är skitsnygg i det ju, why not do it?
    5. KÄRLEK.

  4. fille skriver:

    1. just nu är jag nästan lite arg på hawaii och har blivit nykär i göteborg. så du behöver nog inte oroa dig för att jag drar sådär jättesnart.
    2. för att det PRAKTIKplats genom arbetsförmedlingen kan man säga. kommer bara få en fast summa pengar på kanske 2500 i månaden trots att jag möjligtvis jobbar mer än dom pengarna. so to speak. men jag har inga krav just nu. gör vad som helst! hjelp…
    3. när jag kommer fram på centralen ska vi kramas i hundra år och kanske gråta en skvätt.
    4. du har klarat av alla frisyrer och former och färger tidigare. varför inte detta också? klart du kan! finns mycket svårare saker att klara av än en lugg och en hårfärg. jag har jobbat så hårt för att få mitt hår blont igen. och sen klippt av det. och hit och dit. så jag är lite rädd. vill mest bli robyn-blond just nu. fast… den där indiefrisyren är ju förjävla tjusig.
    5. jag tror att jag har fått en cybercrush på shosanna.

    • julietjuliet skriver:

      1. Nykär i Göööteborg. Det är i och för sig en fin stad…!
      2. Det där tycker jag bara är taskigt och att utnyttja unga människor som inte har något val. Två och fem i månaden är dessutom ingenting. Tänk om du hade bott ensam i en egen lägenhet. Då hade din hyra fått vara högst 500 kr i månaden för att du skulle kunna ha råd. Dessutom skulle du behöva äta väldigt lite och använde telefon/internet ännu mindre, plus att du säkert skulle ligga på minus 1500 kr, minst, hälften in i månaden.
      3. JAAAA!!! Hahah.
      4. Ja, det är alltid det där med att man kämpar för att skaffa sig en viss håfärg och även om man längtar efter något nytt är det så svart att ta steget. Bara för att man är så rädd att man ska ångra sig och behöva gå samma långa väg igen…men om en vecka kliver jag ut från frisörsalongen som en helt ny människa!
      5. Vad tror du då att jag har?! Hahahah.

Kommentera

