For you, my pleasure.

Idag försökte jag öppna porten in till trapphuset här hemma med en av de många portkoderna till dörrar på jobbet. Jag blev helt konfunderad först och fattade inte varför det inte fungerade. Vi har nämligen precis fått en ny kodapparat, för att den gamla var så usel att den inte fungerade under en vecka, två gånger i månaden. Jag trodde att den extrema kylan kanske hade tagit kål på den nya. Sedan kom jag på mitt misstag. Då gick det bättre att komma in.

Igår satt jag en stund och pratade med fiskarna. Frank var som vanligt längst fram vid glaset. När jag satte mitt finger mot glaset så simmade han dit. Hur jag än rörde fingret så följde han efter! Han är en dresserad liten slöjdstjärt. Dessutom påminner han om Quan på nära håll…

Nu ska jag pyssla ihop en extra säkerhetsåtgärd till fiskskålen, så att inte Shosanna [bara åtta dagar kvaaar!!!] ska komma åt de små liven. Sedan ska jag försöka diska…lär bli intressant.
Doktorn ville egentligen att jag skulle ha varit hemma tills jag tar bort stygnen på tisdag. Det hade jag aaaldrig stått ut med. Dessutom har det gått jättebra att jobba.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

