La chance que j’ai eu, peut faire un bien homme changer d’un mauvais.

Ikväll har det varit en stor emovarning över mig.

Niklas och jag hade spenderat för- och eftermiddag på stan för att hitta försenade julklappar. Vi passade även på att köpa kattmat [James Wellbeloved, Duck & Rice, Kitten] och nya växter till akvariet.
Vi kom hem och lagade middag. Mycket gott med vegburgare, pommes frites, sallad och majonäs. Efter maten gosade vi lite och sedan skulle jag ta tag i att göra rent i fiskskålen och byta vatten. So far, so good.
När jag är klar med allting ska jag bara bära ut skålen till det lilla bordet igen. Jag hinner en halvmeter och sedan glider skålen ur mina blöta händer. Inte så smart att inte torka av händer och skål innan man lyfter.
Cirka tolv liter vatten, massa grus och glas i hela badrummet [det är förstås inte så svårt eftersom vårt badrum kanske är på en kvadrat] och hallen.
Sedan ser jag min vänstra handled och kan observera ett sår som är ungefär fyra centimeter långt med en flik över som är ca två centimeter bred, där under ser man tydligt min sena [som jag vid tillfället var säker på att det var mitt ben]. Ojdå. Niklas hjälper mig med förband och sedan in i taxi till S:t Görans sjukhus.
Där får jag vänta tre timmar och sedan sys tio stygn i min stackars handled. Både jag och Niklas tittade nyfiket på när läkaren sydde och han sa att han nog aldrig varit med om mer intresserade patienter. Så fick jag en stelkrampsspruta och sedan promenerade vi hem i snöfallet.
Romantisk lördagkväll.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till La chance que j’ai eu, peut faire un bien homme changer d’un mauvais.

  1. Ping: Dag Sju: Ditt senaste sjukhusbesök. | juliet.

Kommentera

