Vad har du på skrivbordet-leken.

Sandra Beijer har en sötnötig stafettlek! Hon har frågat oss vad vi har på vårat skrivbord. Förutom vår 70 x 60 cm stora bild på mig och Niklas, en ”tape-dispenser” som ser ut som ett stooort kassettband, en häftapparat, Hello Kitty-post its, miljoner pennor, ett pennfack [med ännu fler pennor i] som jag gjorde i lågstadiet, linjaler, teckningar som antingen jag eller Niklas gjort, ”minifisar”, en sax och i stort sett allt man någonsin kan tänka sig att hitta, så har jag även det här;
Intensiv tjej med tre små saker.
Det är alltså ett litet nyckelpigesuddgummi som jag fått av Niklas, en minimicropokémon och en klocka i form av en guldig nyckelpiga som man givetvis kan öppna vingarna på för att få se tiden. Tyvärr fungerar inte själva uret, den är så gammal nämligen…har haft den sedan lågstadiet. Jag fick den av min favoritfarbror, Stig Gran, enligt mig skulle vi gifta oss när jag blev stor.
Jag ritade små teckningar till honom och ibland gjorde jag små flickor och pojkar. Flickorna hade kjolar som såg ut som uppochnervända V:n och pojkarna hade byxor som såg ut som stora M. Stig frågade mig varför pojkarnas byxor såg så konstiga ut och då svarade jag att han borde väl ha förstått att snoppen måste ju få plats någonstans!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad har du på skrivbordet-leken.

  1. sissel skriver:

    haha jag har en likadan klocka på mitt skrivbord… den funkar inte heller

Kommentera

