Le mot est sur tes lèvres.

Sitter här i sängen och väntar på att Niklas ska komma hem. Med Victor i sällskap!
Victor är Niklas barndomsvän, i nio år plus dagis gick de i samma klass. Så den lille spillevinken ska bo och hälsa på hos oss i helgen.

Pratade med Anna förut och hon berättade hemska spökhistorier om sin lägenhet, så obehagliga att jag fick gåshud över hela kroppen. Det bör sägas att jag absolut inte är den som brukar tro på spöken överhuvudtaget.
Kanske beror den plötsliga rädslan på att vi såg ”The Shining” igår. Jag älskar den filmen. Vet inte hur många gånger jag sett den… Första gången var jag cirkus sex-sju år. Då skrämde den livet ur mig, naturligtvis. Men jag tror ändå den satte något sorts spår av fascination, jag har älskat den sedan dess.

Imorgon är jag ledig. Lördag, lördag. På söndag är jag ledig, som alltid. Söndag, söndag. På måndag är jag ledig! Måndag, måndag! Så vad ska hittas på i tre lediga dagar…?

Imorgon ska vi träffa Kevin! Han är i stan över helgen, det blir mys. Igår träffade vi Iris och Rebecca, vi gick till String och jag drack kaffe. Kaffe=koffein, den här gången blev det inte riktigt samma galna effekt som det brukar, var nog för trött, jag behövde koffeinet. I och för sig var det lite svårt att sova, låg bara och tänkte på en massa ord, främst adjektiv, som börjar på m. Majestätisk, mystisk, mjäkig, måttfull, mesig, maktfull, märklig, mongolid, mallig, monstruös, melankolisk, mysig, misslyckad… o.s.v.
Monstruös?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Le mot est sur tes lèvres.

Kommentera

