Röda knästrumpor.

Moi.
Idag kikade vi in Världens Längsta Bokbord på Drottninggatan, det var mysigt. Vi tog en sväng in på Centralbadets Trädgård, där Ulf Stark häll författarsamtal och där jag och Sara alltid lekte Harry Potter när vi var i mellanstadieålder. Hon bodde precis där, Drottninggatan 88D. Nu vet jag inte var hon bor eller vad hon gör. Har inte sett henne på hur länge som helst. Vi som lekte så bra…där snackar vi inlevelse fullt ut! Jag var Hermione, ofcourse, och hon var Cho Chang. Det var där den enda logiska luckan fanns, sedan när umgås Hermione och Cho liksom, halllååå??!
Ikväll ska vi titta på Babylonsjukan vid Slussen, utomhusbio. Hoppas att det inte börjar regna och blåsa och sådant.
Igår var vi på Little Dragon förresten! Det jag tyckte var bäst var sångerskans ständiga dansande, hur härligt som helst. Men jag hade nog uppskattat själva musiken mer på klubb, på ett svettigt dansgolv, fett najs!
Lisas och Lenas födelsedag!
Det enda jag införskaffade mig på bokbordet; ”Lisas och Lenas Födelesedag” av Grete Janus Hertz och Veronica Leo-Hongell. Det är världens sötaste illustrationer från tidigt 70-tal.
Illustrationer.
Själva handlingen är ganska tråkig, intetsägande. Men så fina bilder.
På tal om ingenting; kvantiteten bilder på mig har ökat markant…kvalitén har minskat radikalt. Undrar vad det kan bero på…?

Nu ska jag kolla runt lite på priser på Centralbadet, blev sugen på att gå dit och bada, det var så länge sedan.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

