Planer för dagarna.

Igår hade jag en sådan där blödig dag. Verkligen överdrivet blödig.
Läste ut ”Män som hatar Kvinnor” och den slutade sorgligt. Pratade med Love och längtade ihjäl mig efter honom, pratade med mor om hur Jerry förstört Elvis liv, det var inte heller humoristiskt. Tänkte på djupa saker. Åt ensam min s.k. lunch vid femtiden i Rålis. Sedan läste jag Sandra Beijers blogg och hon skrev om tioåriga ungjävlar som tafsas. Då blev jag upprörd och ledsen över det också.
Jag tror att boken inte var den bästa utgångspunkten för dagen. Men den var bra! Olidligt, obehagligt spännande. Man bara visste att det väntade något runt hörnet…uuuuhhhh.

På tal om rysningar, när jag fikade med Johan i förrgår så sa han något om ett glas vatten som skulle spillas ut, eller liknande. Då kom jag att tänka på en barnbok som jag fick läst för mig när jag var liten. Något om en jättestor pappa och hans lilla, lilla dotter, så bakade dem enorma pepparkakor. Minnet är ganska luddigt, men det är något med ett glas vatten som spills i sängen och så blir det översvämning. Pepparkaksgrisen är en huvudkaraktär… Jag tyckte den var jätteläskig. Obehaglig, men ändå ville jag höra den. Har för mig att mamman och pappan hade stooora ögon, stirrande… Vet ni vilken jag menar?

Idag ska jag gå ett bankärende åt Niklas, han är ju på jobbet, så ska jag posta ett paket, jag ska diska, städa och tvätta också.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Planer för dagarna.

  1. Linnea skriver:

    Fan vad stora vi har blivit.

  2. julietjuliet skriver:

    Nästan lite för stora… Tänker dock på att vi fortfarande [förhoppningsvis] har minst 50 år kvar att leva. Då känner jag mig inte överdrivet stor längre. Men fortfarande, nu är vi vuxna, sedan blir man gammal…

  3. Ida skriver:

    oh, vad bra att du gillade den. :) nu får du läsa de andra två också:) haha. puss

Kommentera

