Natten idag.

Vi sitter uppe och väntar på Niklas bror. Klockan är halv ett och han har precis landat på Skavsta flygplats. Han är med ett gäng människor och tydligen måååste dem besöka McDonalds innan dem beger sig in mot stan. Jobbigt. Mest jobbigt för Niklas, det är han som jobbar imorgon [min anställning börjar formellt sett på måndag, men jag kommer att jobba fredag-lördag.].
Sängen som Johan, Niklas bror, ska sova i är i alla fall bäddad och klar. Jag känner mig lite hungrig. Kanske ska äta något smarrigt. Ska nog mysa upp mig i Niklas famn med min bok och en smörgås. Niklas ritar och är så fin och vacker och underbar och fantastisk och duktig och söt och alldeles perfekt.

Idag frågade han om det inte var lite konstigt att jag föll för honom, han som är så lugn och försiktig. Och jag som är så hyper och galen. Jag kunde bara svara att han är perfekt och att vi är ”meant to be”.

Såg Lady GaGa igår. Hon är ju helt underbar. Kläderna i alla fall. Galen tjej, kanske är därför hon faller mig i smaken längst ut i mina känselspröt. Hon är lite [nej, MYCKET] galen, precis som jag.
Nåja, det var alldeles för mycket folk. Publikrekord sedan Bob Marley 1979. Tjugotre tusen pers, däribland stod jag och Niklas och nästan klämdes till döds. Precis bredvid oss stod en hög, svarthårig och kåt brud med tillhörande, låt oss gissa på 10 år äldre, karl. Hon envisades med att klappa i otakt och skrika gällt alldeles för ofta.

Jag är inte alls förvånad över att Lady GaGa i unga år jobbade som strippa.
Trots detta är jag sugen på att se en konsert med henne igen, fast med bättre sikt…
Lady GaGa.
Och nej, jag tänker inte sluta skriva Lady GaGa med två stora G:n. Hah.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

