Gråtfärdig bakom hörnet.

Ska snart möta upp Beata på centralen! Hon kommer på blixtvisit. Var i närheten, Arboga, och spelade in film. Härligt värre. Ikväll ser jag och hon och Niklas sjätte Harry Potter-filmen. Jag läste äntligen ut boken för Niklas igår. Jag grät precis som vanligt. ”Det är bara en bok…” säger han till mig. So what?! Dumbledore är fortfarande den finaste människa som funnits på jorden. Det är så sorgligt.

När jag läste dedikationen för två somrar sedan i sjunde boken började jag gråta på en gång; ”…/and to you, if you have stuck with Harry until the very end.” och sedan grät jag resten av boken också. Den är så sjukt sorglig och rörande. Ja, jag har levt med Harry länge nu. Lite nerdvaring på mig o.s.v. Igår morse läste jag dedikationen och grät igen.

Funderar på vilka viktiga detaljer de har tagit bort i filmen och vad de har gjort om…sa åt Niklas att han måste läsa [jag klarar inte av att läsa den för honom, eftersom jag gråter konstant] sjunde boken, det är så mycket jag vill prata med honom om.

Imorgon ska jag hoppa in och jobba. De ringde idag och ville att jag skulle hoppa in idag också, men jag fick ursäkta mig och tala om att min kära vän kommer på besök idag.

Började läsa ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson igår, på initiativ av Ida, hon gav mig den i födelsedagspresent tillsammans med en ”Sju Sortes Kakor”-receptbok. Det är verkligen inte sju sorters kakor, det är snarare sju tusen sorters kakor. Logik. Som vanligt. Precis lika logiskt som att novemberlovet oftast ligger i oktober… Men boken är spännande hursomhelst och jag ska fortsätta läsa på tunnelbanan alldeles snart, sedan blir det kanske inte så mycket mer läsande idag. Eftersom jag får celebert besök.

Var ute en stund igår och solen lyste och det var svettigt varmt, ändå gick jag med konstant gåshud. Och varför? Jo, för att jag hade en FRUKTANSVÄRD mensvärk. Fick snällt gå hem och begrava mig i sängen. Jag åt en massa choklad, läste och tyckte synd om mig själv. Det gör ju så jävla ont.
Skulle egentligen ut, Lisas pojkvän spelade på Spy Bar och vi var uppskrivna på listan och allt. Men jag hade för ont för att röra mig. Dåligt.

Nej, nu får jag kila!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gråtfärdig bakom hörnet.

  1. Martina skriver:

    äter inte du P-piller?

  2. julietjuliet skriver:

    Jag åt minipiller. Men de förstörde min hy. Så jag slutade, stod inte ut med att ha finnar. Det har jag aldrig annars, någon enstaka någon gång bara.

Kommentera

