Jobbdrömma.

Niklas är ute och gör en räd på stan. Han söker jobb för fulla muggar, tänk vad trevligt man kan ha på sin lediga dag. Jag sitter här och längtar efter att börja jobba. Så mycket att jag faktiskt köpte byxor [!!!] till jobbet idag. Jag har väl inte köpt byxor på över ett år, förutom strumpbyxor. Fast, det här är inte riktiga byxor heller. Det är sådana där ”fantastiska” jeanstights. Jag tror att de blir bra att jobba i, bekvämare än vanliga jeans i alla fall! Svarta och neutrala, passar Östermalms Saluhall, införskaffade på HM.
Nej, nu ska jag göra mig en liten efterrätt [åt en jättegod lunch idag; wokade grönsaker i crème fraiche och grädde, till det ris och en liten gräslök- & persiljeröra] och fortsätta läsa ”Jakten på Schrödinger’s katt: kvantmekaniken och verkligheten”.
"Jakten på Schrödinger's katt" av John Gribbin.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

