Fjortis, avhandling.

Jag sitter och fascineras, roas och skräms av alla dessa blonda brudar. Kissie, Dessie, Paow och Blondinbella. Den sistnämnda hör egentligen inte riktigt hit. Hon är extremt höger och kan uttrycka sig lite klantigt, t.ex. att de som är fattiga får skylla sig själva och att hon inte vill betala åt dem [syftande på skatt]. Men annars är hon väl lite mer av den mognare typen blondin. Inte så fixerad och inte så extrem egentligen. En ganska smart tjej under ytan, trots korkade åsikter, jag väljer att skylla på hennes uppväxt.

Kissie. Denna brud är av sitt alldeles egna slag. Fast att hon ser ut som resten av Sveriges fjortisbefolkning, lite blondare, är hon verkligen något för sig. Jag har aldrig stött på en människa med mindre självinsikt [kanske med undantag för en viss alingsåsare som bestämde sig för att söka till Idol. Och på tal om Idol, skulle inte Kissie söka dit? Hur gick det med det…?].
Kissie väljer att upprepade gånger kalla sina läsare för fjortisar, som om hon själv var något helt annat. Hon beklagar sig i en videoblogg över att en undersökning som gjorts visar att majoriteten av de som läser hennes blogg är under 14 och de flesta är runt 12 år. Vad hade hon egentligen väntat sig? Att flickor, eller killar över 16 skulle vara särskilt intresserade [förutom jag då, höhö.] av hennes plastikoperationer och allmänna ”kändisproblem”? Hon är helt besatt av att vara känd.
Det finns ingen som är så mycket Stureplanswannabe och ändå bara lyckas vara en trashig förortsblondie.

Nu låter det som att jag hyser agg mot Kissie. Det gör jag inte. Jag älskar henne! Hon är helt fantastisk. Jag blir chockad över hur hon överträffar sig själv, hela tiden! Anledningen till att jag surfat in på hennes blogg ikväll är att jag och Niklas såg henne på stan idag när vi åt lunch ute. Det går inte att ta miste på henne.

Ständigt nya naglar och ständigt stoltserar hon med att alla älskar henne och att hon är totalt bäst i världen. Jag önskar att det man ser och läser på hennes blogg bara är en yta. Jag hoppas och tror att hon kanske är trevlig privat. Chansen att hon skulle vara djup eller att jag och hon skulle ha något gemensamt och skulle kunna umgås är nog däremot inte så stor…

Det allra bästa ever är att hon startat ”Kissie’s new BFF”, i äkta Paris Hilton-anda. Det är värt att dö för. Åh, jag ska följa detta intensivt [läs jag kommer att titta in om en månad för att se om hon kommit någon vart].

Dessie då. Ganska meningslös. Hon är bara en Kissie-kopia, fast sötare.

Så kommer vi fram till den sista bruden. Paow.
Tydligen någon som inte är tillräckligt mogen för Kissie, eftersom Kissie själv är höjden av mogenhet… i alla fall, också superblond, men det bästa är att den här tjejen inte har några förskönade bilder. Utan hon visar fjortisvärlden precis som den är. Inga retuscherade, romantiserande bilder, bara rena och skära och riktigt uppriktigta fjortisbilder. De här bilderna är liksom ett slags ”bakom-kameran-i-fjortis-världen”-bilder, ironiskt nog. Inget döljs, inget göms, inget framhävs, ren dokumentation av fjortislivet.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fjortis, avhandling.

  1. Ida skriver:

    och här har vi en av de manliga.. http://rahlenfeldt.blogg.se/ jagdörtyp. puss

  2. julietjuliet skriver:

    Nej, han hade sådan där frågor och svar-grej på första sidan och då var det någon som hade frågat hur gammal han var. Då berättade han att han var arton, men skulle fylla nittion den tjugofemte augusti. HAHAHA!
    Jag trodde också att han var liten när jag såg honom. Stackars…

  3. Ida skriver:

    OMG typ. förövrigt, han är med på paows bilder. pinigt. haah.

  4. Ping: På tal om… « juliet.

Kommentera

