The Place to be.

Såhär ser vår lya ut genom min kameralins;
Vardagsrum.
1. Här bor Frank och Bob! Man kan se Frank, men Bob, som är spökfisk, är svår att se.
2. Niklas Bas på plats.
Matbord i vardagsrum.
1. Födelsedagsbukett från mor.
[andra bilden:]
1. Hello Kitty-hylla!
2. Fotohylla; Elvis och jag när vi var små, mor när hon var yngre, Niklas när han var liten och Niklas och Johan när de var små.
3. Vår fina tvättkorg gömmer sig i hörnet.
Vardagsrum igen.
1. Några av presenterna jag fick av Niklas; ”The Magical Mystery Tour”-LP, ”I’m A Cuckoo”-vinylsingel och en underbar bok med fantastika illustrationer; ”The Red Shoes”.
3. Bokhylla, fylld med mina och Niklas böcker, filmer och spel plus några av mors böcker.
4. Dator
Hall, hall, hall.
1. Vår ”Dra-Maten”.
2. Mitt smyckesträd [som jag fick av Grodsluker och Jesscia i studentpresent.]
3. Stor spegel.
4. Tidningskorg.
[tredje bilden;]
1. Galen tjej [jag].
2. Miljoner skor, varav kanske tre par är Niklas.
3. Hatthylla med scarves, baskrar och annat välbehövligt.
Badrum.
1. Vårt fina, röda badrumsskåp.
2. Golvhanddukar.
[andra bilden;]
1. Badkar.
2. Rött duschdraperi.
3. Toalett.
Passage.
1. Magnetvägg.
[andra bilden;]
1. Loves kreation, gjord augusti -07.
2. Nemo!
3. Misstigirl x 2.
4. Inte magnetvägg.
Magnetvägg med prydnad.
1. Love har skrivit ”jag älskar dig”.<3
2. Ett ”verk”; som jag gjorde i nian.
3. Beatles-magnet.
4. Biljett, ”Från Tango till Taube”, signerad av herr Hellström.
5. Håkan.
6. ”Verk” av Niklas!
7. Jan Stenmark-magnet. ”En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart.”
8. I am the Walrus.
9. Niklas Joker.
10. Way Out Haest [Häst].
11. Magnet-Sköldpadda!
12. Hello Kitty-magnet.
13. Filip & Fredrik som gosar.
Kök.
Köket på ena sidan och på andra sidan.
1a. Två tredjedelar av kattporslinet, fatet har jag fått av Ida!
1b. Sista tredjedelen av kattporslinet, det här fatet har jag också fått av Ida.
2. Burk, ”I only have a kitchen because it came with the house.”, som jag fått av Paulina och Emilia på studenten!
3. Vinflaska som jag fick av exjobbet i våras när det var någon dag vi jobbat extra hårt.
4. Lampan vi köpte på Ikea!
5. Koppar/Muggar; första från Barcelona, nästa mors, sedan två stycken Niklas fick i studentpresent, en jag fick av Martina i julas, en till från Barcelona som jag fått av Niklas och en som jag fick på min nionde födelsedag eller liknande.
6. Gasspis.
[andra bilden;]
1. Den flashiga kaffebryggaren jag fick av exjobbet i avskedspresent!
2. Vykort från Niklas farmor, ett från Ida, ett från min mormor och ett från Beata.
3. Ett kort på mig, mor och Elvis när jag var 4 och ett halvt kanske…
4. Min och Niklas lön från fisksäljeriet häromdagen.
Sovrum.
1. Vår säng, den är helt underbar.
2. Sollampa, fast man blir inte brun av den…
3. Westley och Westley [MyScene-dockor], växter [däribland mitt bonsaiträd], katter som jag fått av Ida och slutligen en lampa!
4. Kyl och frys.

Klicka på bilderna, så blir dem större. Märkte just, att det blir dem inte alls. Orka med… Då får ni gissa er till siffrorna.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till The Place to be.

  1. Jaran skriver:

    Wow! For en fantastisk flott leilighet! =) Jeg kjenner jeg blir missunnelig! Håper du/dere har det fint i den nye tilverelsen! =)

  2. emilia. skriver:

    elementet på väggen <3

    • julietjuliet skriver:

      Emilia, de flesta [läs alla] av våra element sitter på väggen… jag vet inte hur du har det nu, men sist jag var hemma hos dig så satt elementen på väggen även där.

  3. julietjuliet skriver:

    Ja, visst är den fin! Nejdå, skaffa dig en egen liten, fin sak så är det lugnt sedan =]. Vi har det jättebra!

  4. Linnea skriver:

    Det ser jättemysigt ut! Längtar själv efter att inreda en liten lägenhet. Men som det ser ut nu så kommer jag tillbringa året i färnebo tillsammans med någon i ett litet rum. Vet ännu inte vem! Jag kommer också vara i sydafrika i två månader. hjälp

    • julietjuliet skriver:

      Åh, vad roligt att du kom in! Men två månader i Sydafrika låter supernajs. Hääärligt. Lite spännande vem du kommer att hamna tillsammans med dock. Kan ju bli vem som helst. Hahah. Förhoppningsvis har ni väl något gemensamt eftersom ni valt samma skola. Var ligger Färnebo?

  5. Ida skriver:

    Wöhö, där har jag varit! :O

Kommentera

