På millimetern.

Läget känns galet fint, jag ska på jobbintervju idag. På ett ställe som heter ”Texas Burger”, jag och Niklas trodde först att det var någon hamburgerrestaurang i stil med McDonalds, men det verkar vara en restaurang bara. Som säljer hamburgare, men inte på snabbmatssättet. Jag har nämligen inte sökt det här jobbet, utan det ringde en karl från stället igår och erbjöd mig att komma på intervju idag. Det känns bra, jag behöver inte ens söka själv.
På måndag ska jag provjobba på ”Tysta Mari” [den lycklige mannen på bilden till höger var den som jag pratade med], ett mycket snyggt ställe. Gammalt med bra rykte o.s.v., massa Östermalmstanter. Jag skulle verkligen vilja jobba där, så på måndag gäller det att vara på topp!

I onsdags var vi slutligen på Ikea! Vi handlade oss;
en säng [med resårmadrass [singås] och bäddmadrass[tveit]],
en skohylla,
en himmelssäng,
en vitlökspress,
en sopkorg till toaletten,
en tvättkorg,
två bunkar,
två stora glas,
två grytlappar,
en lampa till köket,
en slickepott.
Det var nog första gången jag var på Ikea och handlade. Jag har ätit på Ikea i typ Linköping eller Lidköping sommaren 2006 med Yngve och Inga-Maj, men det är allt. Vad jag kan minnas.

Vår säng är underbar! Vi var dock liiite klantiga när vi köpte den. Vi kollade bara så att den skulle få plats på bredden…inte på längden. Så när vi kom hem och väntade på hemleveransen tittade jag in i vårt sovrum och tänkte; ”Ajdå, den ryms nog inte på längden.”. Eller, jag tänkte nog något mycket fulare och sa sedan något ännu värre. Vi mätte och konstaterade att det fattas fyra ynka centimeter för att sängen ska få plats på längden. Nu har vi en provisorisk lösning. Madrassen står på golvet och i huvudändan har vi satt en del och på sidorna har vi satt dit de delarna som ska sitta där, men i fotändan har vi ingenting.
Det ser riktigt tjusigt ut, lite lågt bara.

Niklas och jag på Ikea.

Vår säng!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till På millimetern.

  1. Linnea skriver:

    Lägg upp mer bilder på lägenheten!

  2. julietjuliet skriver:

    Det kommer, det kommer =D.

  3. Martina skriver:

    Det är ju min säng ju! Coolt!

  4. julietjuliet skriver:

    Hahah, är det?! =D=D=D.
    Vad har du för resår- och bäddmadrass?

  5. julietjuliet skriver:

    Och vad har du för mått på den?
    Vi kanske har identiska sängar!

Kommentera

