Romantik.

Poesi [i form av en mycket grov Charles Bukowski], cigaretter, thé och konstnärskap. Det är så vårt samboskap ser ut just nu. De sista ljuva dagarna av härlig frihet, ovetandes om det hårda livet utanför vår bubbla.
Rufus sjunger djupt ur sin själ och jag väljer att tro på vartenda ord om allt.

Om livet är så här underbart så är det verkligen värt varenda liten sekund.

Idag skaffade sig Niklas ett lånekort och jag uppdaterade mitt. Sist jag gjorde det hade jag en mycket generande e-mailadress… Vi var en stund i Vasaparken, en liten bit serieaffär och lite bedårande antikvariat; Epok. En vacker klänning, underbara skor och en fantastisk barnvagn. Inget inhandlades. Gumman i affären var ursprungligen från Örnsköldsvik och hon sa att hon älskade ”pracktikåll jåks”. Hon brukade lura sin ingenjörskompis’ ingenjörsman att kolla varmvattnet i både badrum och kök och skratta gott åt hans misstag när han kollade båda kranarna. Han borde ju veta att det är samma vattenledningar. Hon var ingenjör själv.
Annars brukade ungdomar lura ut henne i prinsessklänning och tiara för att få henne att stå på en mur och säga att hon inte törs hoppa ner. Samtidigt filmar dem henne och lägger sedan ut det på YouTube. Det tycker hon är mycket roligt, hon hade dock aldrig fått tag i adressen till klippen. Hon pratade mycket och väl, tyckte att man var mycket smartare förr i tiden. Det var ju genialiskt att lägga tort hö/halm i en liten avsats i barnvagnen så att när ungen kissade fångade det torra gräset upp urinet. Spar en massa tvätt och energi!

Försökte lägga upp bilder från 60-, 70-talsvernissagen på bilddagboken idag. Fungerade inget vidare. Får försöka igen en annan dag.
Lägger upp ett galleri med bilderna här. Bara att klicka på bilderna för att se dem större.

Imorgon kommer min lilla Ida och hälsar på!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Romantik.

  1. Ida skriver:

    oh, det var så trevligt och ni tog så väl, så väl hand om mig:) tack för idag också förresten! Mycket trevligt att vandra runt på söders höjder i solen(: nu längtar jag efter min telefon, haha.
    Vi ses snart igen!

  2. Guzz skriver:

    Estet!! Fina bilder!

  3. Linnea skriver:

    Hallå! Grymma 60- och 70tals bilder!!!
    Hoppas ni tar väl vara på varandra i Stockholm. Jag kan dyka upp när som helst…

  4. julietjuliet skriver:

    Ida: Ja, det var vackert på Söder, förstås. Och jag vill verkligen ha den klänningen på TjallaMalla. Usch, vad dyr den var.

    Gustav: Haha, estet for sure. Tack så mycket hörru =D.

  5. julietjuliet skriver:

    Linnea: Tack så mycket! Vi tar väl, väl vara om oss! Det är härligt att ha flytatt hemifrån.
    Vad har du för planer för hösten?

Kommentera

