Anger Management.

Det är märkligt hur något så trivialt som grammatikfel kan reta gallfeber på mig. Jag känner liksom hur jag vill straffa alla dem som inte lärt sig världens språk korrekt. Jag vill slå dem på fingrarna och säga; ”Ajabaja! Lär dig din läxa!!!”. Jag tycker att det är liiite mer okej när någon pratar och använder fel böjning av ett verb, fel preposition eller fel ändelse. Det retar mig, men jag väljer att inte låtsas om det, om det inte är svenska språket förstås, då anmärker jag. Däremot, i SKRIFT, det är inte, inte, inte okej att skriva fel. Om man skriver på nätet kan man dessutom kolla upp om man har skrivit rätt. Google, hallå?! Kom precis på att jag på nätet inte säger till. Då kokar jag av ilska inombords men anmärker inte. Trots att jag tycker det är mycket värre än i tal. Usch. Usch. Usch. Man kan inte säga ”answer on that question”, det är försvenskad engelska! Det heter ”answer to that question”. Ååååååhhhhhhh. Nej. Jag ska inte vara en sådan här besserwisser nu. Jag ska acceptera alla människors fel och brister. Det angår mig inte hur de talar eller författar.

Jag ska iväg och fira kusin Heidis student i Jönköping om en liten stund.
Imorgon är jag statist i Ruben Östlunds nya kortfilm.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Anger Management.

  1. Niklas skriver:

    Jag ska inte vara en sådan här besserwisser nu. Jag ska acceptera alla människors fel och brister. Det angår mig inte hur de talar eller författar!

Kommentera

