Småfågelsång.


Hur hamnade Alexander i detta sällskap? Hur kom de på att de skulle prata svenska? Beror allt detta på den svenske regissören?
Jonas Åkerlund. Undrar varför du förde samman just detta par? Varför inte Dolph istället? Hade varit grymt.

Sitter i min ensamhet. Niklas är på bal. Hade jag gått på Alingsåsbalen hade jag gjort allt som stod i min makt för att fixa fram en underbar 1700-talsklänning med äkta korsett och krionlin, och dessutom skulle jag ha haft balens största hår.

Satt och läste en blogg. En sådan där olusta grep tag i mig. Ett litet stycke rädsla. Jag vill aldrig någonsin skiljas från min Niklas. Blotta tanken på det får mig att börja snyfta. Och på tal om att snyfta…

…imorse hade Picasso dragit in en fågel. Jag tänkte att den säkert var död, eller åtminstone tre sekunder i från döden. Men när jag hittade den på golvet var den inte alls död. Den var inte ens halvdöd! Jag tog den i mina händer och började undersöka vingar och leta efter skador. Jag gav den vatten från mitt lillfinger. De små kornen till ögon blinkade tacksamt. Den var så söt. Under allt det här föll stora draktårar från mitt ansikte ner på min klänning. Jag var så ledsen. Jag ville verkligen inte att den skulle dö. Så himla fin.
Jag tog ut den i trädgården. Utredde vidare om den kunde gå eller inte. Förmodligen var ett av benen brutet och ena vingen var skadad. Det kom blod. SORG. Men jag släppte den vid skogsbrynet. Hoppades inombords att det kanske fanns en liten, liten chans att den skulle överleva.
Senare på dagen berättade Wally att Picasso återigen fångat den, och sedan ätit upp den.

Annars så har jag spelat ukulele hela dagen. Ungefär.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

