La Musique.

Jag tänkte ge er världens längsta lista på mina musikfavoriter. Varsågoda och njut! [inom grupperna är det ingen inbördes ordning, utan de står i oordnad ordning.]

Superduperfavoritgruppen:

Håkan Hellström [I say no more.]
Markus Krunegård [kärlek i extraextrastor förpackning.]
Beatles [kärlek i extraextrastor förpackning.]
White Stripes [kärlek i extraextrastor förpackning.]
Belle & Sebastian [alltsedan nian, alltid givna.]
Laleh
Rufus Wainwright [kärlek i extrastor förpackning.]
Yann Tiersen [kärlek i extrastor förpackning.]
Franz Ferdinand [kärlek I extrastor förpackning, ända sedan genombrottet.]
Moto Boy
Scissor Sisters
The Knife
Smiths
Sigur Rós [konserten i somras var övermäktig.]
Klicka på namnen vettja…

Andra Favoritgruppen:

The Tough Alliance
Broder Daniel [de fyllde hela min högstadietid och åk1 på gymnasiet med ännu mer sorg och ångest. De visste precis hur allt var, ingen hade avkodat mig så som dem.]
Doktor Kosmos
David Bowie
Olle Ljungström [min kärleksmusik när jag var mycket mindre, typ låg- och mellanstadiet.]
Jumper [älskade sedan glömda tider. Det band jag tyckt om längst och fortfarande lyssnar på.]
Jakob Hellman [också en sådan där kärlek från en svunnen tid, såsom Jumper och Olle.]
Coldplay
Kings of Leon
Queen
Miss Li
Death Cab for Cutie
Suede
Muse
Salem Al Fakir
Timo Räisänen [partners in crime.]
System of a Down
Amanda Jenssen
Lily Allen
Maria Mena

Tredje Favoritgruppen:

Massive Attack
Placebo
Fibes, Oh Fibes!
No Doubt [mest i mellanstadiet. Finns ändå kvar i mitt hjärta.]
Bee Gees [mer disco än så blir det inte.]
Beirut
Lykke Li
Gorillaz [mest i mellan- och lågstadiet, men än bankar mitt hjärta för de små animerade hjältarna. Deras hemsida äger förresten det mesta.]
Pulp
Koop
The Killers
Juvelen
Laakso
Múm
Simon & Garfunkel
Bob Dylan
Michael Jackson
Snook
Nirvana
Christian Walz
Jens Lekman
Elvis Presley
Säkert! [kan inte lyssna på Hello Saferide, eftersom att jag avskyr hennes amerikanska accent.]
Mika
Johnny Cash
Anna Ternheim
Édith Piaf
The Ark
Björk

Fjärde Favoritgruppen:

Rikard Wolff [mest för hans underbara mysighet och röst.]
France Gall [mest för att hon är så söt att se på, sjunger som en kratta men är dyrbart sockersöt i början av sin karriär.]
Uno Svenningsson [mest för hans rösts skull.]
A Camp
Pipettes
John ME [en låt släppt, en hit, I like.]
Morrissey [inte bättre på egen hand, men bra.]
Lightspeed Champion [mest för att han hade en stor pälsmössa på sig på tältscenen i somras.]
Duffy
Justin Timberlake [Hallå, en kille som lyckats med en solokarriär efter att boybands-glansdagarna är över är värd att lyssnas på, vad hände med Brian McFadden tillexempel? Creds till Robbie dock.]
Peter Jöback [Åååhh, jag älskar honom. Han gör mig jämt tårögd runt jul när ”Snön Föll” börjar spelas på jobbet…]
Patrik Isaksson [Luuk kunde inte ha sagt det bättre; ”Där är Patrik, så rund och gó och glá!”]
Tingsek
Timbaland
ABBA
The Guess Who [mest för en enda låt, för att den fyller hela mig med känslor…Stay.]
Bright Eyes
Robyn [cool tjej.]
Sebastien Tellier [en man med stora solglasögon och jätteskägg, lite för kul för att låtas bli.]
Jackson 5
Spice Girls [är man uppvuxen med dem, så är man.]
Britney Spears [är man uppvuxen med henne, så är man.]
Cornelis Vreeswijk

Nu vill jag veta eran smak…?

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till La Musique.

  1. Niklas skriver:

    Du är min smak!

    Jag hade aldrig varit inne på Yann Tiersens sida, den var fin. Puss.

Kommentera

