Flådiga vackerheter, stämt romantiskt.

Ledig dag. Jag lyssnar på Alexandre Desplat. Förbereder en improvisation. Paradoxalt nog. Förbereda en improvisation. Låter just improviserat. Det mesta kommer jag att skapa på plats, på Pusterviks scen. Nästa torsdag. En liten, liten grej med mask på mig. En till två minuter långt. Alexandres musik har fallit mig i smaken för det här framträdandet. Jag tror att det blir ”Love in Mourmansk”. Tror att det kan bli fint.

Jag dammsög precis huset, eller, nedervåningen. Otroligt hur mycket grus som släpas in när det är snö ute och de grusar asfalten och när man har en liten lillebror på fem och ett halvt så kan man räkna den vanliga mängden dubbelt upp. Ingen halvering här inte. Jag åt frukostmat till lunch. Fil och flingor, två smörgåsar, så fantasifull orkade jag vara dagen till ära. Niklas kommer snart, det är tur. Han får rycka upp mig.

Jag drömde att jag var kurtisan inatt. Låter nog värre än vad det var.
Jag hade så otroligt vackra kläder på mig. Långa lösögonfransar och underbara skor, stay-ups med brodyr och spets, dessutom med fantastiska strumpebandshållare. Så dansade jag omkring, jag var sådär oemotståndligt vacker [och fasansfullt sensuell och sexig!], fladdrade och blinkade med ögonfransarna. Alla män, pojkar och grabbar föll som furor. Men under alltihop hade jag bara ögon för en person. Min älskade Niklas, såklart. Jag dansade runt bland den manliga publiken, men gav dem inget annat än knappa blickar. När arbetet var slut hade ingen fått ta mig tills sängs, och jag sprang fram till Niklas, kastade mig i famnen på honom och sedan bar han mig upp till rummet, medan jag viskade i hans öra; ”Tu as de la chance quand le patron est pas là. Il regarde tout.” Märkligt och mycket mysigt.
Sedan drömde jag lite senare att någon hade stulit min systemkamera. Mindre romantiskt.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Flådiga vackerheter, stämt romantiskt.

  1. Ida skriver:

    haha, hade du möjligtvis sett en viss film med nicole kidman och ewan mcgregor i huvudrollerna..? låter misstänkt lik.

  2. julietjuliet skriver:

    Nej, jag hade ju inte det. Hahah! Men jag måste ju garanterat vara inspirerad därifrån. Fast det var lääänge sedan sist jag såg den nu.

Kommentera

