Runner.

Så var ”Flyga Drake” [författare: Khaled Hosseini] slut. Det är när man läser en sådan bok som jag inser hur löjligt små och fåfänga mina s.k. problem är. Jag satt och höll inne tårarna på tågen och spårvagnarna där jag läst den. Ikväll när jag läste de sista sju kapitlen i min säng satt jag och grät konstant. Jag vill rädda världen.


Vet inte om jag vågar se filmatiseringen… Den kanske förstör alla bilder jag har av hur allt ser ut.
Listade för övrigt ut vissa delar av historien innan jag hann dit i boken, men jag ska inte tala om dem här, för jag vill att ni ska läsa boken, den är fin. Jättevacker. Och sorglig. Och hemsk.


Nu ska jag ta mig en kopp thé och begrunda värlsproblemen [va?] genom att se på ”Across the Universe”. Niklas sitter hemma och skriver projektarbete, min flitige lille älskade. Själv skrev jag en och en halv A4 på mitt eget idag. Mycket stolt.


Tashakor, Amir jan.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Runner.

  1. Niklas skriver:

    I knew it!

  2. julietjuliet skriver:

    Vad visste du?…=S.

  3. julietjuliet skriver:

    Haha, nej, nu fattade jag. Du visste redan om allt som jag hade författat. Hahah.

Kommentera

