Skadeskjut regeringen.

Idag behövde jag inte göra mitt naturkunskapsprov! Innan provet hade vi en snabbgenomgång av alla delar som skulle komma med på provet. Då föll det sig så att jag fick gå upp och skriva, rita och förklara på svarta tavlan medan mina kära klasskamrater [läs elever] lyssnade och ställde frågor. I sådana situationer kan jag mycket väl tänka mig att bli lärare.

På vägen hem, en timme tidigare än vad jag hade åkt om jag behövt göra provet, lyssnade jag på min lilla Hello Kitty-radio och blev närmast upprörd där vid fönstret. På nyheterna sa de att regeringen [jävla, egoistiska, idiotiska höger-blå-mesar] vill införa allmän jakt på varg, precis som på älg. De vill att jaktbestämmelserna ska ske lokalt. Alltså, jag blir så förbannad. Naturskyddsverket skulle ta fram en lösning på hur detta skulle bli möjligt. Jag hoppas för guds skull att Naturskyddsverket vet vad de sysslar med och inte hittar någon lösning. Annars kommer vargen att bli utrotad. Samtidigt som de för frågan om att utöka jakten bekymrar de sig för att inaveln bland vargarna är alldeles för stor och hotande. VAD kan det bero på? Det kan vill inte vara så att vargen är utrotningshotad?! IDIOTER. Förstör ekosystemen, gör det. Jag menar, ni behöver inte bry er ändå, det är bara era barn och barnbarn som kommer att bli drabbade, och då är ni redan döda. Det är lugnt.
Nej, alltså. Fyfan.
Tydligen ska femtioöringen avskaffas också. Positivt; man slipper de nedrans mynten som ändå aldrig används på jobbet. Negativt; saker och ting kommer att bli dyrare. Nog att marknaden kommer att sänka priset femtio öre, nej, de höjer. Och stackars de barn som vill handla ett femtioöres-tuggummi. Å andra sidan handlar väl alla med kort nuförtiden och då spelar mynten ingen roll, kanske behålls priserna som de är.

Nu ska jag skriva en uppsats som ska vara inne imorgon. Jag har inte börjat än.

Röda Sten; Skoldisco 13/12.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skadeskjut regeringen.

  1. Niklas skriver:

    Det är ju fint med vargar, men har dem verkligen en betydande del i svensk skogs ekosystem nu för tiden? Jag menar, de är ju så få. Jag vill att du kommer hit nu och myser med mig! Det är vad du vill, jag vet det! Så kom så fort du har möjlighet.

  2. Niklas skriver:

    Nu låter det som att jag håller med regeringen, det gör jag inte. Jag bara funderade på hur dom tänkte…

Kommentera

