Formuleringar.

Jag blir rastlös av att veta, av att längta, av att bli sprittig i hela inre kroppen för att det kommer att hända så mycket kul saker 2009.
-Studenten
-Flytt med Pickläss
New York City
-Besök från Norge
-Besök i Norge [?]
-Resa med Pickläss [?]

Och fastän jag älskar stunderna nu, tiden nu och kärleken nu, så kan jag inte slappna av. Det är inte så att jag tror att den kommande tiden kommer att bli bättre, utan bara att det finns en sådan längtan!
Imorse vaknade jag av Rufus kl.06, tätt intill min älskade, och oh, vad jag hade önskat att vi kunnat ligga kvar där hela livet utan att behöva oroa oss för något [såsom pengar, arbete, skola, uppgifter, viktökning, ansvar, andra människor, livet.]. Sedan gick jag till mitt fina jobb, som jag haft i ca fem år nu [helt stört], och bakade fina stora lussekatter, fina stora bullar, fina daimkakor och fin morotskaka. Ordnade med lite bröd och njöt av att vara helt ensam på caféet. Det är så skönt att komma dit innan öppning, gå in, låsa upp, göra iordning allt och sedan baka, baka så det slår härliga till. Ensam i tystnaden.
Jag kom hem och kvar här inne i mitt rum stod min älskade igen. Precis lika vacker som alltid. Om jag ändå inte var så otillräcklig, jag vill kunna visa för honom exakt hur mycket jag älskar, bedyrar, beundrar, avgudar honom.

Försökte mig på att vinna en tävling på bilddagboken idag. Det är en sådan där julkalender de har kört igång med. Varje dag läggs det upp en ny bild och man ska försöka skriva en vinnande bildtext. Eh. Jag var så påhittig att jag skrev: ”Vatten i lyxförpackning”. Tror inte att det räcker så långt, men när bilden var så fruktansvärt oinspirerande som en snapshot på istappar räckte inte min fantasi längre just i det ögonblicket. Anledningen till att jag ens gav mig in i leken var dels för att det var ett najs pris och att alla de andra bildtexterna var fruktansvärt dåliga, precis som min. Då kanske det finns en chans på minimum i alla fall. Om inte alla sitter inne på bilddagboken/facebook/nätet överhuvudtaget och är rastlösa den här söndagen.

Nu måste jag vara vettig. Det har jag absolut ingen lust med alls. Matematik C, Romersk mytologi och tjafs.

Studenten Julia och jag.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Formuleringar.

  1. Niklas skriver:

    Du är sååå snygg! Och det är sååå sant. Häftig bild, häftig mössa, så att säga.

    Åh jag älskar dig så mycket att jag skulle kunna sprängas av alla känslor. Så har jag tänkt i sju månader nu. Sådan kärlek som vi har är verkligen få förunnat. Ja det måste väl vara så… Jag tänker så här; att det som vi har är så mycket högre, äktare, finare, känsligare, gosigare, mysigare, bättre än alla andras kärlek. Är man konstig om man får för sig det? Det är typ som att vi är halvgudar eller något. Vi är så jävla bra. Storhetsvansinne?

    Jag kom och tänka på den röda gibbonapan som hjälpte oss hitta varandra. Utan den så kanske vi fortfarande hade vandrat omkring i ett halvbra liv. Det måste ju vara ödet (gibbon) som ordnade så att vi kunde träffas på precis de sätt som vi har gjort, det är så amaaaazing (amerika-style). Allt är amaaazing. Varför finns vi? Vilka är vi? Vad är meningen med livet? Jag har Julia så det spelar ingen roll egentligen…

  2. fille skriver:

    har din mössa kommit redaaaaaan? har dom slarvat bort min? va va va? SVARA DÅ!?!??!?!?!

  3. julietjuliet skriver:

    Till Niklas: Jag har inga ord som räcker till. Bara att jag älskar dig ännu mer för var dag som går.

    Till Fille: Hahah! Nej nej. Din mössa kommer du att få hämta i vår, i skolan. Vissa personer beställde genom nätet och fick den levererad hem i brevlådan. Så kan det gå när man är i Tyskland när studentmösseprovningen äger rum.

Kommentera

