Skörhetens straff.

Tog en huge risk nu. Logga in på min blogg, som är hemlig, med en av skolans datorer. I am risky. Men jag tänker; låt oss radera temporary internet files eller what the fuck det heter. Det viktigaste är att jag hittar det. Och det gör jag. Tror jag.
Håltimme från 11:30 till 14:40, det finns så mycket att göra i Angered. Kanske skulle gå och ta mig ett glas på Blue: Eat & Drink. Kanske inte.


Igår fick jag greetings from Norway! Telefonsamtal. Det är så konstigt att prata över telefon helt plötsligt när all kommunikation, alla ord, sagts över internet, genom bokstäver, precis som här. Så helt plötsligt kommer en röst som man nästan har glömt hur den låter. Fascinerande. Vi pratade en timme, undrar om räkningen hamnar på mitt ansvar eller den som betalar hans privatabonnemang. Inte billigt i vilket fall som helst.


Sitter här och tänker på Niklas. Min Niklas. Det finns ingen jag känner en sådan kärlek för. Så fort det går en liten sekund utan att han är precis vid min sida, så längtar jag. Skickar tusen sms, utan egentlig innebörd. De vill bara tala om hur mycket jag älskar honom. Under ytan är väl det allt jag vill att han ska veta, allt han behöver veta.


Igår fick jag ett smärre utbrott. Slogs, nöps, skrek och grät. Jättejobbig. Stackars Niklas. Allt det där för att jag missat ett minustecken i mattetalet. Minustecknet upptäckte jag förstås efter utbrottet och jag kände mig ungefär löjligast i världshistorien. Niklas sa att jag var skör. Det är jag nog.


Nu ska jag roa mig kungligt med facebook, där det inte hänt något alls, och försöka logga in på bilddagboken [det gick inte nyss].

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skörhetens straff.

  1. Martina skriver:

    Bara så du vet, angåede den hemliga bloggen, så är du ganska lätt att hitta om man googlar dig… Hoppas du har det fint. (: Kram

  2. julietjuliet skriver:

    Va? Jag har ju kryssat i att den inte ska kunna gå att googla…

  3. hejsan skriver:

    det är fler än du tror som vet om din supersecret blogg!

  4. julietjuliet skriver:

    Så lär det väl vara, men förhoppningsvis känner jag inte så många av dem som vet om den, och då gör det inte så mycket egentligen. Förresten har jag funderat ett tag på att ”lansera” den, hahah. För den är inte så hemlig längre. Då kan folk få läsa den på egen risk.
    Vem är du by the way?

Kommentera

