My Chemical Romance, for real.

Åker för ovanlighetens skull tåg. Det är inget jag brukar göra liksom. Åker mest flygplan hela tiden, till skolan.
I mitt följe har jag herr Wainwright, han sviker mig inte så som stolthet, styrka och skönhet skulle ha gjort, han är en sann god gärning.Känner en oootroligt, ooolidlig lust efter att gå på maskerad. Hitta den perfekta utklädningsikonen och bara satsa stenhårt [och att för en gångs skulle mötas av lika eldhjärtade själar som jag när jag väl anländer till maskeraden, för det är inte jag som ska hålla i den, gud, nej.] och briljera. Det är ju så grymt kul.
Men, det jag kan glädja mig åt är ett nationellt prov… Fast det är inte så farligt. Har lagt ner ångesten inför det nu. Jag kör som jag alltid brukar köra inför nationella prov, oavsett ämne, man kan inte förbereda sig. Det är bara att göra. Så är det.
Ikväll ska jag faktiskt festa till det med rikligt av min älskade kemi! Ska lära mig periodiska systemet ordentligt, svara på en 30 frågor, skriva en recension på en syr- och basreaktion. Ingen kan vara lika lycklig som jag. Inser nu i skrivande stund att allt det här kan låta väldigt ironiskt, men jag ska säga att jag är uppriktigt lycklig. I bamba idag satt jag och bara myste över att kemin är så underbar. Ett typexempel [konversation mellan mig och Beata]:
-Mmm…
-Var det gott?
-Vadå?
-Det där
. [Beata pekar på min morotsburgare]
-Nja, helt okej, ganska god i alla fall.
-Aha… Trodde att du tyckte det var jättegott, lät som att du njöt.
-Jaha, nehe. Haha, nej, det var inte det. Jag tänkte bara på Naturkunskapen…

Facts of life. Tugga i er det ni!

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till My Chemical Romance, for real.

  1. Ida skriver:

    jatack till seriös maskerad

  2. julietjuliet skriver:

    Ohja, jatack. Särskilt eftersom jag och Niklas missade Halloween i år.

    Det är så tråkigt. Varje gång jag varit på maskerad, förutom en gång, har jag varit den enda som faktiskt klätt ut mig på riktigt. Jag lägger ner hela min själ och tycker att det är superroligt. Så kommer man fram och ser hur någon på sin höjd dragit på sig en klänning i diskret annorlunda färg, eller någon som festade till det med ett par röda lackhandskar. Party.

  3. Niklas skriver:

    Ha ha, my chemical romance, ha ha. Ja, det var ett tag sedan jag var på maskerad. Fillippass kalajs senast. Vi skulle matcha varandra så klart.

  4. julietjuliet skriver:

    Sjukt fyndigt, va? =D.

    Var han också pingvin?

  5. Niklas skriver:

    Jag menar att vi två skulle matcha varandra, nästa gång, om vi gick på maskerad! Det var svårt att förstå när man läste vad jag skrev ser jag nu.

  6. Ida skriver:

    missade också haloween på sätt och vis. :| vi borde banne mig nästan köra en försenad.

  7. julietjuliet skriver:

    Hahah! En otroligt försenad!

Kommentera

