Ingen ork, déja vu?

Klockan är tio, tjugotvå:nollnoll, och jag har inte börjat än. Kom hem från Niklas runt halv åtta. Skulle då läsa sida 52-70 i min naturkunskapsbok och sedan svara på 44 frågor, jag skulle också skriva en sida om Mozarts liv. Jaha. Och vad blev det av det då? Ingen ork.
Jag har skriftligt nationellt prov i Svenska B på onsdag, och veckan efter på måndagen har vi del 1, den muntliga delen av nationella i Svenska B. Har ångest. Prestationsångest. Det är helt stört att vi efter två år av svenska med samma lärare, helt plötsligt ska få en helt ny kvinna, som inte vet något om vad vi gjort hittills, eller vilka vi är. Vad är problemet? Hur ska hon kunna sätta slutbetyg på oss? Givetvis i samråd med Susanne, som vi haft alla andra år. Men hur ska jag kunna lita på att det går rätt till? Om det är något ämne jag förtjänar mitt MVG i, så är det svenska. Fyfan.
Jag orkar inte ha så här mycket att göra, jämt. I tvåan var det mycket i perioder, men nu är det mycket jämt, det är inte kul.
Men jag ska väl ta mig an kolföreningarna och livets kemi. Jag älskar faktiskt kemi. Det är det roligaste ämnet jag har.
Finns det en folkhögskola med både konst och kemi som inriktning?

FAN.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ingen ork, déja vu?

  1. Niklas skriver:

    https://julietjuliet.wordpress.com/ är ingen modeblogg, musikblogg eller politisk blogg – https://julietjuliet.wordpress.com/ är en ångestblogg!

    Men du löser alla dina uppgifter tillslut Julia, det vet vi ju att du alltid gör. Nästan alltid i tid också. Det där med svenskaläraren är läskigt, det hade jag och tyckt. Dumt och onödigt liksom. Vad har hänt din ex-lärare?

  2. Niklas skriver:

    OH! Grymt snygg titelbild! :D :D

  3. julietjuliet skriver:

    Det är ångestblogg for real och därför borde inte obehöriga släppas in…

    Vår Susanne finns fortfarande kvar på skolan, och ingen förstår varför vi inte fortsätter ha henne. Varken Susanne, vår nya lärare, vi elever eller våra andra lärare. Det är bara rektorn som ser guldkornet i det hela.

    Jag älskar dig. Men det här är jobbigt.

  4. Niklas skriver:

    Jag älskar dig, jag önskar jag kunde hjälpa dig på något vis.

  5. Martina skriver:

    Bara så du vet så har du fett mycket rättigheter. Jag vet precis vem du skall höra av dig till om det skulle visa sig att hon gör fel. Och se verkligen till att ni har ett betygssamtal efter halva kursen (eller halva året), för det har du rätt till. Hänvisa till skolverket. När betygen är definitivsatta är det väldigt mycket jobbigare att göra något åt saken. Ta hand om dig. Puss.

Kommentera

