Uppgradera mig, nu!

Ge mig lite inspiration, please. Ska skriva analys om filmen ”Amadeus” [1984], ”Mozarts Reqiuem” som vi såg på Göteborgsoperan för två veckor sedan och allmänt bara om Mozarts liv. Det började bra. Fick till en tre rader. Men sedan var beslutsamheten och inspirationen slut. Jag får gå till min [riktiga! tack goda övermäktiga tur.] frisör utan färdig analys. Hade velat vara klar med det, så jag slapp tänka på det senare i eftermiddag. Men nu får jag väl sitta här ikväll och tvinga fram djupa tankar.
Förresten! Har ett nytt slående smeknamn åt min älskade, istället för NickePicke, heter han numera Pickles! Är det inte oslagbart? Helt mysigt och underbart. Grejen är att du inte ska uttala det korrekt som ”Pickåls”, utan mer såhär; Pickläss. Jag älskar det. Min lille Pickläss.
Jag skulle aldrig ha informerat min herre om att det faktiskt betydde saltgurka, för han känner inte fullt så mycket kärlek till det nya smeknamnet som jag…but, I will make him löööv it.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppgradera mig, nu!

  1. Niklas skriver:

    Pickless, var det viljelös eller? Du kan va en saltgurka! Puss.

Kommentera

