Panic on the streets of Alingsås.

Åh, Storhetsvansinne! Jag skulle gärna vara en galen storhetsvansinnesskadad världshärskare. Tänk att vara som Alexander den Store var! Helt fantastiskt. Resa från land till land, från stat till stat och bara göra allt till sitt. Döpa alla städer till Julia, St Julia, Juliana, Juliaupolis och Julidria. Bara för att man kan. För att man har en helt sjuk makt. Haha! Vilken hybris. Jag älskar hybris. Och storhetsvansinne.
Varje gång jag får min lön, mitt studiebidrag och numera även mitt underhållsstöd får jag storhetsvansinne. JAG KAN KÖPA ALLT! JAG KAN KÖPA HELA VÄRLDEN!!!
När jag lugnat ner mig lite förstår jag att det kanske inte är så värt att betala 1000 spänn för en klänning bara för att det står Moods of Norway på den. MEN, MEN, MEN, jag har all möjlighet i världen att göra det!!!

Har haft panik när det gäller stressen sedan jag kom hem från Flensburg, men idag har jag varit relativit duktig, har gjort klart Antiken, ska skriva texten till svenskan och så ska jag räkna matte. Jag har i alla fall planer på vad som ska göras. Det har jag iofs alltid. [se ironin i att jag har fullgjort EN uppgift. Duktig. Jodå. Allt är relativt.]

Måndag 13/10:
-Orlan [hur hade jag tänkt att det skulle gå till? Vi har Lindy Hop till kl. 20:00. Jag åker direkt från matten som slutar 17:10, lindyn börjar 18:15]
-Matte [samma kommentar som ovanstående. FAN.]
-Inlämning av text till svenskan

Tisdag 14/10:
-Naturkunskap, frågor del 1 [de ska in den här dagen? Hur har jag tänkt? Måste kanske göra dem idag egentligen, hur jag nu ska hinna det…?]
-Naturkunskap, frågor del 2
-Tidsplan för Projektarbetet
-Matte
-Redovisning av Antiken tillsammans med Kevin
-Inlämning av Naturkunskap, frågor del 1

Onsdag 15/10:
-Matte
-Orlan

Torsdag 16/10:
-Naturkunskap, Smittkoppor
-Matte
-Orlan
-Inlämning av Naturkunskap, frågor del 2

Fredag 17/10
-Prov i Matte
-Inlämning av Orlan och loggböcker

Det här är sjukt.

Ge mig lite storhetsvansinne och hybris så kommer jag åtminstone tro att jag kommer att klara det här.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Panic on the streets of Alingsås.

  1. Ida skriver:

    Underhållsstöd? What? Du ÄR duktig. Låtom oss ses någon dag snart. Om du blir frisk och har tid d.v.s.
    puss

  2. julietjuliet skriver:

    Jag är s.k. frisk, går till skolan o.s.v. Då är snarare tiden ett problem, e-he, e-he. Vi borde passa på någon dag då jag ändå inte ska göra något, eller så… Om du förstår?
    Underhållsstödet får jag eftersom Jerry inte betalar något till mig. Han är crazy. Men det ger mig ett och två extra i månaden ungefär…

  3. Niklas skriver:

    What is Orlan?

  4. julietjuliet skriver:

    Nu har du inte läst min blogg ordentligt…

Kommentera

