JAG ORKAR INTE MER!!!

Är helt övertygad om att det är något fel på mig. Ett grovt och gravt fel. Här ligger jag. Klockan är halv elva en söndagskväll, jag är förkyld så att hjärnan slemmar igen, jag är så trött att ögonlocken har lagt sig i utgångsläget ”låt-henne-bara-se-halva-skärmen-samtidigt-som-alla-bokstäver-hoppar-och-byter-rad”. Och nu är det meningen att jag ska skriva, åstadkomma en redovisning om Antikens Grekland inriktat på teatern [som det för övrigt inte finns någon jävla fakta om.], samt ett tal. Jag vill dö.

Min hjärna, mitt hjärta, min kropp är sönderstressade. JAG ORKAR INTE MER! Bara för att jag är borta en vecka känns det som om jag missat halva mitt liv i skolan. Jag kan inte heller sjukskriva mig. För jag måste ha MVG i allt och jag lever i en värld där man bara kan få det om man är i skolan varje dag, varje lektion, hela tiden, helst ska du sova i skolan också, och föra anteckningar om ljusförhållandena i jämförelse med Afrikas savanner.

Och det värsta av allt, det är att ALLT, precis allt det här är mitt eget jävla fel. Hade jag satt igång med allting i tid, och INTE suttit på facebook i år och dagar, då hade jag kunnat lägga mig för att sova, med gott samvete just nu. Istället får jag sitta uppe hela natten och gryningen för att bli klar, vilket kommer att resultera i att jag blir ännu mer trött och därmed ännu mer förkyld, vilket också leder till att jag inte kommer att orka göra de andra skolgrejerna heller. VARFÖR ÄR JAG SÅ SLAPP OCH KORKAD?!?

Min självdicsiplin har aldrig varit lägre. Jag vill bara sova. Sova i tretton veckor. Niklas kan sova med mig. Egentligen vill jag inte bara sova. Jag vill vara ledig. Ledig utan att skolarbete läggs på hög. Niklas ska vara ledig med mig.

Jag kommer gråta sönder mig nu. Jag orkar inte. Orkar verkligen inte.

Det här är på liv och död.

Kulturhistoria: Redovisning om Antikens Grekland & Teater
Svenska: Tal om och ikring drömmar/verklighet + pm och till nästa vecka någon text.
Matte: hundratusentals tal som jag måste göra.
Nutida konst: arbete om en samtida konstnär, Orlan.
Naturkunskap: arbete om smittkoppor.

JAG VILL DÖ.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till JAG ORKAR INTE MER!!!

  1. Niklas skriver:

    Julia Julia Julia, du är en fighter som klarar det där. Men du är en fighter som faktiskt inte ska vara tvungen att göra det där just nu, du är en sjukling. Stackare! Du lägger så mycket på dig själv för tillfället. Det är klart att du blir stressad och vill dö. Kanske (!) är några dagar i slutet av den här veckan ett bra tillfälle att ta ledigt på.

    Så att du (förhoppningsvis) kan sova ut lite i alla fall. Och det är delvis mitt fel att vi är uppe så länge. Vi är som du säger seeega. Haha, jättesega. Och så måste vi träffas varenda dag! :)

    Puss på dig Julia, kiss kiss kiss kiss puss! Jag älskar dig mer än allt annat, du kommer att fixa det här, du är bäst, kram!

Kommentera

