Ifall du kan göra det där kan du lika gärna göra det här.

Ibland tror jag att jag VILL göra det svårt för mig. Jag har en hop av frågor och extraupppgifter att lämna in på torsdag [övermorgon]. Och jag har haft sedan ungefär kl. 17 på mig. Jag har i och för sig varit tvungen att köpa tyg och laga mat samt äta maten på den tiden också. Men ändå. Det har inte varit alltför snålt om tid. Om man säger så. Det är som att jag inte fungerar om jag inte sitter i sista minuten fram på småtimmarna och är helt desperat. Jag intalade mig ändå på något sätt att det skulle vara slut med det nu i trean.
Jag sitter hellre och gosar med Love, eller spelar Game Boy. Eller sitter här. Och latar mig.

Men jag är så trött idag. Jag har ingen ork. Jag hade säkert inte förstått vad jag gjort om jag sysslat med frågorna ikväll… [jag vet, jag vet, undanflykter].

Kom överrens med mig själv om att sluta med min slappa stil. Det är så viktigt för mig att ha MVG i alla ämnen. Jag vill inte förlora det i år. Just nu känns det som att det kommer att gå åt helvete. Särskilt nu när jag missat två mattelektioner och två viktiga genomgångar i och med det. Att gissa sig fram till metoder att lösa tal är aldrig bra, då hittar man inte regelbundenheten och man förstår inte varför man gör på ett visst sätt. Jag måste förstå vad jag gör. Jag kan inte bara lösa tal efter tal, utan att veta hur eller varför jag gör det. SUCK.

Niklas kommer snart. Skönt. Vila lite i hans famn och beklaga mig. Snart kommer han att hata mig för att jag är så nojig.
Jag älskar honom.

Om julietjuliet

Du är glad!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ifall du kan göra det där kan du lika gärna göra det här.

  1. Niklas skriver:

    Varför frågar du så ofta om jag hatar dig? Tror du att någonsin har gjort det/kommer att göra det?….
    Eller är det kanske så att du får höra ”jag älskar dig” för lite från mig?

  2. julietjuliet skriver:

    Nej, jag tror inte att du hatar mig. Men det är nojan som sticker fram ibland och tror att du ska tycka att jag är jobbig i alla fall. Hatar mig tror jag nog inte alls att du gör. Det är bara jag som är orolig för att jag ska vara en pina tror jag. Du blev väl inte arg på mig nu?
    Jag får höra att du älskar mig precis lagom mycket.<3

Kommentera

